logo ZBiLK
Wpisz szukany tekst...
Świadczenie usług w zakresie bieżącego utrzymania czystości w budynkach mieszkalnych i na terenach przyległych stanowiących własność Gminy Miasto Szczecin wraz z zimowym utrzymaniem terenów w rejonach zarządzanych przez Zarząd Budynków i Lokali Komunalnych w okresie od dnia podpisania umowy jednak nie wcześniej niż od 02.01.2015 r. do 31.12.2016 r. w podziale na cztery części
data publikacji: 2014-11-12, termin otwarcia ofert: 2014-12-22
Uwaga!
Modyfikacja treści siwz z dnia 01.12.2014 r. Modyfikacja treści siwz z dnia 16.12.2014 r.

   

12/11/2014    S218    Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne na usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta

Polska-Szczecin: Usługi sprzątania oraz usługi sanitarne na obszarach miejskich lub wiejskich oraz usługi powiązane  -    2014/S 218-385720

 

Ogłoszenie o zamówieniu

 

Usługi

Dyrektywa 2004/18/WE

 

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1) Nazwa, adresy i punkty kontaktowe

Zarząd Budynków i Lokali Komunalnych

ul. Mariacka 25

Osoba do kontaktów: Emilia Bielak

70-546 Szczecin   POLSKA

Tel.: +48 914886347  E-mail: bielak@zbilk.szczecin.pl  Faks: +48 914886346

Adresy internetowe:

Ogólny adres instytucji zamawiającej: www.zbilk.szczecin.pl

Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

I.2) Rodzaj instytucji zamawiającej

Inna: Jednostka budżetowa

I.3) Główny przedmiot lub przedmioty działalności

Budownictwo i obiekty komunalne

I.4) Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających

Sekcja II: Przedmiot zamówienia

II.1)  Opis

II.1.1)Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:

Świadczenie usług w zakresie bieżącego utrzymania czystości w budynkach mieszkalnych i na terenach przyległych stanowiących własność gminy miasto Szczecin wraz z zimowym utrzymaniem terenów w rejonach zarządzanych przez Zarząd Budynków i Lokali Komunalnych w okresie od podpisania umowy jednak nie wcześniej niż od 2.1.2015 do 31.12.2016, w podziale na 4 części.

II.1.2) Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług - Usługi

Kategoria usług: nr 14: Usługi sprzątania budynków i usługi zarządzania mieniem

Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: Miasto Szczecin.  Kod NUTS PL

II.1.3) Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego

II.1.4) Informacje na temat umowy ramowej

II.1.5) Krótki opis zamówienia lub zakupu

Przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie usług polegających na bieżącym utrzymaniu czystości w budynkach mieszkalnych komunalnych na powierzchni 78 392,54 m², na terenach przyległych do nieruchomości wraz z terenami sprzątanymi cyklicznie o powierzchni 392 774,47 m² łącznie z zimowym utrzymaniem terenów na powierzchni 52 872,63 m² stanowiących własność Gminy Miasto Szczecin wymienionych w załączniku nr 8 do niniejszej SIWZ, oraz zimowe utrzymanie terenów nie wykazanych w załączniku nr 8 do niniejszej SIWZ, na powierzchni orientacyjnej 7 200 m² w zależności od potrzeb zamawiającego, w obrębie zarządzanych rejonów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa (ustawa z dnia 13.9.1996 Dz. U.96.132.622 ze zmianami, prawo lokalne itp.) w podziale na 4 części.

Wielkość powierzchni może ulec zmianie w trakcie obowiązywania umowy.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV)  90600000, 90620000, 90911200

II.1.7) Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)

Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): nie

II.1.8) Części -  To zamówienie podzielone jest na części: tak

Oferty można składać w odniesieniu do wszystkich części

II.1.9) Informacje o ofertach wariantowych

Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie

II.2)Wielkość lub zakres zamówienia

II.2.1)Całkowita wielkość lub zakres:

II.2.2) Informacje o opcjach

II.2.3) Informacje o wznowieniach

II.3) Czas trwania zamówienia lub termin realizacji

 

Informacje o częściach zamówienia

Część nr: 1

Nazwa: Utrzymanie czystości w budynkach mieszkalnych i na terenach stanowiących własność gminy miasto Szczecin w zakresie działania ZBiLK w Rejonie Północ w okresie od podpisania umowy, jednak nie wcześniej niż od 2.1.2015 do 31.12.2016

Krótki opis - Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:

1) utrzymanie w należytym stanie sanitarno-porządkowym pomieszczeń i urządzeń wspólnego użytku w nieruchomościach komunalnych, terenów komunalnych przyległych do budynków stanowiących własność i współwłasność gminy miasto Szczecin (w tym miejsc składowania odpadów bytowych);

2) zimowe utrzymanie terenów – oczyszczanie ze śniegu, lodu i błota chodników, dojść do budynków i pojemników na odpady komunalne oraz drogi ich wytaczania a także wpustów deszczowych, usypywanie śniegu w pryzmy, strącanie sopli z gzymsów, rynien i rur spustowych (przy niskiej zabudowie w budynkach do wysokości dwóch kondygnacji), posypywanie po opadach śniegu i w okresie występowania gołoledzi w/w powierzchni piaskiem lub innym środkiem uszorstniającym.

Uprzątnięte błoto, lód należy pryzmować z zachowaniem przejść dla pieszych jak i największych ilości dostępnych miejsc parkingowych, a także złożenie go na skraju chodnika.

Czynności te powinny być wykonywane przy ciągłych opadach śniegu co najmniej dwa razy w ciągu dnia tj., do 7:00 oraz od godz.13:00 do 15:00 bez względu na dzień tygodnia. W przypadku występowania gołoledzi do usuwania jej skutków wykonawca winien przystąpić natychmiast niezależnie od dnia tygodnia i jego pory.

2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV) 90600000, 90620000, 90911200

3) Wielkość lub zakres

4) Informacje o różnych datach dotyczących czasu trwania lub rozpoczęcia/realizacji zamówienia

5) Informacje dodatkowe na temat części zamówienia

Część nr: 2

Nazwa: Utrzymanie czystości w budynkach mieszkalnych i na terenach stanowiących własność gminy miasto Szczecin w zakresie działania ZBiLK w Rejonie Śródmieście – Niebuszewo w okresie od podpisania umowy, jednak nie wcześniej niż od 2.1.2015 do 31.12.2016

Krótki opis - Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:

1) utrzymanie w należytym stanie sanitarno-porządkowym pomieszczeń i urządzeń wspólnego użytku w nieruchomościach komunalnych, terenów komunalnych przyległych do budynków stanowiących własność i współwłasność gminy miasto Szczecin (w tym miejsc składowania odpadów bytowych);

2) zimowe utrzymanie terenów – oczyszczanie ze śniegu, lodu i błota chodników, dojść do budynków i pojemników na odpady komunalne oraz drogi ich wytaczania a także wpustów deszczowych, usypywanie śniegu w pryzmy, strącanie sopli z gzymsów, rynien i rur spustowych (przy niskiej zabudowie w budynkach do wysokości dwóch kondygnacji), posypywanie po opadach śniegu i w okresie występowania gołoledzi ww. powierzchni piaskiem lub innym środkiem uszorstniającym.

Uprzątnięte błoto, lód należy pryzmować z zachowaniem przejść dla pieszych jak i największych ilości dostępnych miejsc parkingowych, a także złożenie go na skraju chodnika.

Czynności te powinny być wykonywane przy ciągłych opadach śniegu co najmniej 2 razy w ciągu dnia tj., do 7:00 oraz od godz.13:00 do 15:00 bez względu na dzień tygodnia. W przypadku występowania gołoledzi do usuwania jej skutków wykonawca winien przystąpić natychmiast niezależnie od dnia tygodnia i jego pory.

2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV)  90600000, 90620000, 90911200

3)Wielkość lub zakres

4)Informacje o różnych datach dotyczących czasu trwania lub rozpoczęcia/realizacji zamówienia

5) Informacje dodatkowe na temat części zamówienia

Część nr: 3

Nazwa: Utrzymanie czystości w budynkach mieszkalnych i na terenach stanowiących własność gminy miasto Szczecin w zakresie działania ZBiLK w Rejonie Zachód w okresie od podpisania umowy, jednak nie wcześniej niż od 2.1.2015 do 31.12.2016

Krótki opis - Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:

1) utrzymanie w należytym stanie sanitarno-porządkowym pomieszczeń i urządzeń wspólnego użytku w nieruchomościach komunalnych, terenów komunalnych przyległych do budynków stanowiących własność i współwłasność gminy miasto Szczecin (w tym miejsc składowania odpadów bytowych);

2) zimowe utrzymanie terenów – oczyszczanie ze śniegu, lodu i błota chodników, dojść do budynków i pojemników na odpady komunalne oraz drogi ich wytaczania a także wpustów deszczowych, usypywanie śniegu w pryzmy, strącanie sopli z gzymsów, rynien i rur spustowych (przy niskiej zabudowie w budynkach do wysokości 2 kondygnacji), posypywanie po opadach śniegu i w okresie występowania gołoledzi ww. powierzchni piaskiem lub innym środkiem uszorstniającym.

Uprzątnięte błoto, lód należy pryzmować z zachowaniem przejść dla pieszych jak i największych ilości dostępnych miejsc parkingowych, a także złożenie go na skraju chodnika.

Czynności te powinny być wykonywane przy ciągłych opadach śniegu co najmniej 2 razy w ciągu dnia tj., do 7:00 oraz od godz.13:00 do 15:00 bez względu na dzień tygodnia. W przypadku występowania gołoledzi do usuwania jej skutków wykonawca winien przystąpić natychmiast niezależnie od dnia tygodnia i jego pory.

2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV) 90600000, 90620000, 90911200

3) Wielkość lub zakres

4) Informacje o różnych datach dotyczących czasu trwania lub rozpoczęcia/realizacji zamówienia

5) Informacje dodatkowe na temat części zamówienia

Część nr: 4

Nazwa: Utrzymanie czystości w budynkach mieszkalnych i na terenach stanowiących własność gminy miasto Szczecin w zakresie działania ZBiLK w Rejonie Południe w okresie od podpisania umowy, jednak nie wcześniej niż od 2.1.2015 do 31.12.2016

Krótki opis - Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:

1) utrzymanie w należytym stanie sanitarno-porządkowym pomieszczeń i urządzeń wspólnego użytku w nieruchomościach komunalnych, terenów komunalnych przyległych do budynków stanowiących własność i współwłasność gminy miasto Szczecin (w tym miejsc składowania odpadów bytowych);

2) zimowe utrzymanie terenów – oczyszczanie ze śniegu, lodu i błota chodników, dojść do budynków i pojemników na odpady komunalne oraz drogi ich wytaczania a także wpustów deszczowych, usypywanie śniegu w pryzmy, strącanie sopli z gzymsów, rynien i rur spustowych (przy niskiej zabudowie w budynkach do wysokości dwóch kondygnacji), posypywanie po opadach śniegu i w okresie występowania gołoledzi w/w powierzchni piaskiem lub innym środkiem uszorstniającym.

Uprzątnięte błoto, lód należy pryzmować z zachowaniem przejść dla pieszych jak i największych ilości dostępnych miejsc parkingowych, a także złożenie go na skraju chodnika.

Czynności te powinny być wykonywane przy ciągłych opadach śniegu co najmniej 2 razy w ciągu dnia tj., do 7:00 oraz od godz.13:00 do 15:00 bez względu na dzień tygodnia. W przypadku występowania gołoledzi do usuwania jej skutków wykonawca winien przystąpić natychmiast niezależnie od dnia tygodnia i jego pory.

2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV) 90600000, 90620000, 90911200

3) Wielkość lub zakres

4) Informacje o różnych datach dotyczących czasu trwania lub rozpoczęcia/realizacji zamówienia

5) Informacje dodatkowe na temat części zamówienia

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1) Warunki dotyczące zamówienia

III.1.1) Wymagane wadia i gwarancje:

1. Wadium należy wnieść w wysokości:

1) dla części I zamówienia w wysokości – 6 686 PLN (słownie: sześć tysięcy sześćset osiemdziesiąt sześć złotych);

2) dla części II zamówienia w wysokości – 7 144 PLN (słownie: siedem tysięcy sto czterdzieści cztery złote);

3) dla części III zamówienia w wysokości — 2 788 PLN (słownie: dwa tysiące siedemset osiemdziesiąt osiem złotych);

4) dla części IV zamówienia – 5 567 PLN (słownie: pięć tysięcy pięćset sześćdziesiąt siedem złotych), w terminie do 22.12.2014 do godziny 10:00. Decyduje data wpływu środków do zamawiającego.

Jeżeli wykonawca składania ofertę na 2 lub więcej części zamówienia musi zsumować odpowiednie kwoty właściwe dla części na które składana jest oferta.

2. Wadium może być wnoszone:

1) w pieniądzu – przelewem na konto w PKOBP nr 36 1020 4795 0000 9302 7648;

2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2) ustawy z 9.11.2000 o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

Dokumenty, o których mowa w pkt 2 należy zdeponować w siedzibie ZBiLK przy ul. Mariackiej 25 w pok. nr 9 przed upływem terminu składania ofert.

3. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej z treści tych gwarancji musi w szczególności jednoznacznie wynikać:

1) zobowiązanie gwaranta (banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie zamawiającego (beneficjenta gwarancji – gminy miasto Szczecin) zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa w ust. 6 bez potwierdzania tych okoliczności;

2) termin obowiązywania gwarancji, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą,

4. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach.

Wykonawca którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zobowiązany jest wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy, najpóźniej do dnia podpisania umowy, w wysokości     5 % maksymalnej wartości nominalnej zobowiązania zamawiającego wynikającego z umowy.

III.1.2) Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:

Rozliczanie stron następować będzie miesięcznie w oparciu o faktury z uwzględnieniem 21-dniowego terminu płatności, liczonym od dnia dostarczenia faktury zamawiającemu.

III.1.3) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:

Spółka cywilna, konsorcjum.

1. Wykonawcy składający ofertę wspólną ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy.

2. Pełnomocnictwo, o którym mowa w ust. 1 musi znajdować się w ofercie wspólnej wykonawców. Pełnomocnictwo musi być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza.

3. Pełnomocnik pozostaje w kontakcie z zamawiającym w toku postępowania i do niego zamawiający kieruje informacje, korespondencję, itp.

4. Oferta wspólna, składana przez dwóch lub więcej wykonawców, powinna spełniać następujące wymagania:

1) oferta wspólna powinna być sporządzona zgodnie z SIWZ;

2) sposób składania dokumentów w ofercie wspólnej:

a) dokumenty, dotyczące własnej firmy, takie jak np.: odpis z właściwego rejestru, oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego i z właściwego oddziału ZUS lub KRUS, informacja z KRK itp. – składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną we własnym imieniu;

b) jeżeli jednak podmiot występujący wspólnie (spółka cywilna) na podstawie odrębnych przepisów, dla celów podatkowych lub związanych z ubezpieczeniami jest traktowany jako jeden podmiot (jedna jednostka organizacyjna) – dokumenty dotyczące ubezpieczeń, podatków i opłat powinien złożyć niezależnie ten podmiot;

c) dokumenty wspólne takie jak np.: oferta cenowa, wykaz prac podobnych, oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, itp. składa pełnomocnik wykonawców w imieniu wszystkich wykonawców składających ofertę wspólną;

d) kopie dokumentów dotyczących każdego z wykonawców składających ofertę wspólną muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osobę lub osoby upoważnione do reprezentowania tych wykonawców.

5. Wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jak wykonawcy składający ofertę wspólną i mają do nich zastosowanie zasady określone w ust. 1-4.

6. Przed podpisaniem umowy (w przypadku wygrania postępowania) wykonawcy składający ofertę wspólną będą mieli obowiązek przedstawić zamawiającemu umowę konsorcjum, zawierającą, co najmniej:

1) zobowiązanie do realizacji wspólnego przedsięwzięcia gospodarczego obejmującego swoim zakresem realizację przedmiotu zamówienia;

2) określenie zakresu działania poszczególnych stron umowy;

3) czas obowiązywania umowy, który nie może być krótszy, niż okres obejmujący realizację zamówienia.

III.1.4) Inne szczególne warunki

Wykonanie zamówienia podlega szczególnym warunkom: nie

III.2) Warunki udziału

III.2.1) Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego. Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania, w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy mają obowiązek złożyć następujące dokumenty:

1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ. W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną we własnym imieniu.

2) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, (jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji), w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną.

3) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty wspólnej ww. zaświadczenie składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną.

W przypadku składania oferty przez spółkę cywilną wykonawca musi złożyć oddzielnie zaświadczenie dla każdego ze wspólników oraz oddzielnie na spółkę.

4) Aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.  W przypadku składania oferty wspólnej ww. zaświadczenie składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną.

W przypadku składania oferty przez spółkę cywilną wykonawca musi złożyć oddzielnie zaświadczenie dla każdego ze wspólników oraz oddzielnie na spółkę.

5) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 4)-8) ustawy – wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną.

6) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9) ustawy – wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną.

7) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy – wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

W przypadku składania oferty wspólnej ww. informację składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną.

2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy mają obowiązek także złożyć:

Listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, albo informacja o tym, że wykonawca nie należy do grupy kapitałowej, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ.

(Lista/informacja musi być złożona w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza).  W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną.

Wykonawcy zagraniczni:

1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w rozdziale V ust. 1 pkt 2–4 i 6 SIWZ składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:

1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;

2) nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;

3) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie.

2. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w rozdziale V ust. 1 pkt 5 i 7 SIWZ składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 4-8, 10 i 11 ustawy.

3. Dokumenty, o których mowa w ust. 1 pkt 1) i 3) oraz ust. 2, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument o którym mowa w ust.1 pkt 2) powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

4. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów o których mowa w ust. 1 zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub notariuszem. Przepis ust. 3 stosuje się odpowiednio.

5. Jeżeli, w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku, gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń – zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem.

6. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.

III.2.2) Zdolność ekonomiczna i finansowa

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Każdy z wykonawców w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, ma obowiązek złożyć:

Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa ten z wykonawców składających ofertę wspólną, który w ramach konsorcjum odpowiada za spełnienie tego warunku.

Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy którzy:

Są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą niż 200 000 PLN dla jednej części zamówienia.

W przypadku złożenia oferty na więcej niż jedną część zamówienia, kwota ubezpieczenia ulega zwielokrotnieniu.

Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez wykonawcę, na zasadzie spełnia / nie spełnia.

III.2.3) Kwalifikacje techniczne

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:

Każdy z wykonawców w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, ma obowiązek złożyć następujące oświadczenia i dokumenty:

1) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, według wzoru, stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ (Oświadczenie musi być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza).

W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa pełnomocnik w imieniu wykonawców składających ofertę wspólną.

2) Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych głównych usług, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, według wzoru, stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ oraz dowody, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.

W przypadku składania oferty wspólnej wykonawcy składający ofertę wspólną składają jeden wspólny ww. wykaz.

5. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Dokument, z którego będzie wynikać zobowiązanie podmiotu trzeciego powinien wyrażać w sposób wyraźny i jednoznaczny wolę udzielenia wykonawcy, ubiegającemu się o zamówienie odpowiedniego zasobu, czyli wskazywać jego zakres, rodzaj, czas udzielenia, a także inne istotne okoliczności, w tym wynikające ze specyfiki tego zasobu. Z treści dokumentu musi jasno wynikać:

1) jaki jest zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu;

2) w jaki sposób zostaną wykorzystane zasoby innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia;

3) jakiego charakteru stosunki będą łączyły wykonawcę z innym podmiotem;

4) w jakim zakresie i w jakim okresie inny podmiot będzie brał udział przy wykonywaniu zamówienia.

(Zobowiązanie musi być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza).

Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:

Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą spełniać warunki dotyczące:

1) posiadania wiedzy i doświadczenia.

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:

Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje) należycie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie minimum jedną usługę główną polegającą na świadczeniu usług utrzymania czystości na powierzchni min. 25 000 m² (powierzchni wewnątrz-budynkowej, terenów zewnętrznych, placów itp.) z tytułu jednego kontraktu realizowanego nie przerwanie przez okres co najmniej 6-ciu miesięcy, dla jednej części zamówienia.

W przypadku składania oferty na dwie, trzy lub cztery części zamówienia, zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże wykonanie 2 ww. usług głównych lub wykaże wykonanie usługi w zakresie utrzymania czystości na powierzchni min. 50 000 m² (powierzchni wewnątrz-budynkowej, terenów zewnętrznych, placów itp.) z tytułu jednego kontraktu realizowanego nie przerwanie przez okres co najmniej 6-ciu miesięcy.

Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez wykonawcę, na zasadzie spełnia / nie spełnia.

III.2.4) Informacje o zamówieniach zastrzeżonych

III.3) Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi

III.3.1) Informacje dotyczące określonego zawodu

Świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu: nie

III.3.2) Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi

Osoby prawne powinny wskazać nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe osób odpowiedzialnych za wykonanie usługi: nie

Sekcja IV: Procedura

IV.1) Rodzaj procedury

IV.1.1) Rodzaj procedury - Otwarta

IV.1.2) Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału

IV.1.3) Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu

IV.2) Kryteria udzielenia zamówienia

IV.2.1) Kryteria udzielenia zamówienia-  Najniższa cena

IV.2.2) Informacje na temat aukcji elektronicznej

Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

IV.3) Informacje administracyjne

IV.3.1) Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą-  ZBiLK.DZP.EB.171-46-PN/14

IV.3.2) Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia - nie

IV.3.3) Warunki otrzymania specyfikacji, dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego

Termin składania wniosków dotyczących uzyskania dokumentów lub dostępu do dokumentów: 17.12.2014 - 15:00

Dokumenty odpłatne: tak - Podać cenę: 20 PLN

Warunki i sposób płatności: Wydanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia w wersji papierowej nastąpi po okazaniu dowodu wpłaty w banku lub na poczcie na nr konta 91 1020 4795 0000 9202 0292 7580.

IV.3.4)  Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu - 22.12.2014 - 10:00

IV.3.5) Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom

IV.3.6) Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu - polski.

IV.3.7) Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą - w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)

IV.3.8) Warunki otwarcia ofert - Data: 22.12.2014 r.

Miejscowość: - Szczecin Zarząd Budynków i Lokali Komunalnych, ul. Mariacka 25 pok. nr 14, I piętro.

Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: tak

Dodatkowe informacje o osobach upoważnionych i procedurze otwarcia: Publiczne otwarcie ofert przez Komisję przetargową.

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1) Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia -  Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: tak

Przewidywany czas publikacji kolejnych ogłoszeń: Październik 2016 r.

VI.2) Informacje o funduszach Unii Europejskiej

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

VI.3) Informacje dodatkowe

VI.4)  Procedury odwoławcze

VI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze

Krajowa Izba Odwoławcza

ul. Postępu 17a  02-676 Warszawa  POLSKA

Tel.: +48 224587701 Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl  Faks: +48 224587700

VI.4.2) Składanie odwołań - Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:

1. Wykonawcom, którzy mają lub mieli interes w uzyskaniu zamówienia oraz ponieśli lub mogą ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy, przysługują środki ochrony prawnej przewidziane w dziale VI ustawy: odwołanie i skarga.

2. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu w terminie określonym w art. 182 ustawy.

3. Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.

4. Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.

VI.4.3) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań

Krajowa Izba Odwoławcza   ul. Postępu 17a  02-676 Warszawa  POLSKA

Tel.: +48 224587701 Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl Faks: +48 224587700

VI.5) Data wysłania niniejszego ogłoszenia:

7.11.2014 r.


16/12/2014    S242    Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne na usługi - Dodatkowe informacje - Procedura otwarta

 

Polska-Szczecin: Usługi sprzątania oraz usługi sanitarne na obszarach miejskich

lub wiejskich oraz usługi powiązane

2014/S 242-426242

 

 Zarząd Budynków i Lokali Komunalnych, ul. Mariacka 25, Osoba do kontaktów: Emilia Bielak, Szczecin70-546, POLSKA. Tel.: +48 914886347. Faks: +48 914886346. E-mail: bielak@zbilk.szczecin.pl

 

(Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, 12.11.2014, 2014/S 218-385720)

 

Przedmiot zamówienia:

CPV:90600000, 90620000, 90911200

Usługi sprzątania oraz usługi sanitarne na obszarach miejskich lub wiejskich oraz usługi powiązane

Usługi odśnieżania, Usługi sprzątania budynków

Zamiast: 

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:

Świadczenie usług w zakresie bieżącego utrzymania czystości w budynkach mieszkalnych i na terenach przyległych stanowiących własność gminy miasto Szczecin wraz z zimowym utrzymaniem terenów w rejonach zarządzanych przez Zarząd Budynków i Lokali Komunalnych w okresie od podpisania umowy jednak nie wcześniej niż od 2.1.2015 do 31.12.2016, w podziale na 4 części.

Informacje o częściach zamówienia:

Część nr 1

Utrzymanie czystości w budynkach mieszkalnych i na terenach stanowiących własność gminy miasto Szczecin w zakresie działania ZBiLK w Rejonie Północ w okresie od podpisania umowy, jednak nie wcześniej niż od 2.1.2015 do 31.12.2016

Część nr 2

Utrzymanie czystości w budynkach mieszkalnych i na terenach stanowiących własność gminy miasto Szczecin w zakresie działania ZBiLK w Rejonie Śródmieście – Niebuszewo w okresie od podpisania umowy, jednak nie wcześniej niż od 2.1.2015 do 31.12.2016

Część nr 3

Utrzymanie czystości w budynkach mieszkalnych i na terenach stanowiących własność gminy miasto Szczecin w zakresie działania ZBiLK w Rejonie Zachód w okresie od podpisania umowy, jednak nie wcześniej niż od 2.1.2015 do 31.12.2016

Część nr 4

Utrzymanie czystości w budynkach mieszkalnych i na terenach stanowiących własność gminy miasto Szczecin w zakresie działania ZBiLK w Rejonie Południe w okresie od podpisania umowy, jednak nie wcześniej niż od 2.1.2015 do 31.12.2016

III.1.1) Wymagane wadia i gwarancje:  22.12.2014 (10:00)

IV.3.4) Termin składania ofert : 22.12.2014 (10:00)

IV.3.8) Warunki otwarcia ofert:  22.12.2014 (10:15)

Powinno być: 

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:

Świadczenie usług w zakresie bieżącego utrzymania czystości w budynkach mieszkalnych i na terenach przyległych stanowiących własność Gminy Miasto Szczecin wraz z zimowym utrzymaniem terenów w rejonach zarządzanych przez Zarząd Budynków i Lokali Komunalnych w okresie od podpisania umowy do 31.12.2016, w podziale na 4 części.

Informacje o częściach zamówienia:

Część nr 1

Utrzymanie czystości w budynkach mieszkalnych i na terenach stanowiących własność Gminy Miasto Szczecin w zakresie działania ZBiLK w Rejonie Północ w okresie od podpisania umowy, do 31.12.2016

Część nr 2

Utrzymanie czystości w budynkach mieszkalnych i na terenach stanowiących własność Gminy Miasto Szczecin w zakresie działania ZBiLK w Rejonie Śródmieście – Niebuszewo w okresie od podpisania umowy, do 31.12.2016

Część nr 3

Utrzymanie czystości w budynkach mieszkalnych i na terenach stanowiących własność Gminy Miasto Szczecin w zakresie działania ZBiLK w Rejonie Zachód w okresie od podpisania umowy, do 31.12.2016

Część nr 4

Utrzymanie czystości w budynkach mieszkalnych i na terenach stanowiących własność Gminy Miasto Szczecin w zakresie działania ZBiLK w Rejonie Południe w okresie od podpisania umowy, do 31.12.2016

III.1.1) Wymagane wadia i gwarancje:  0 7.01.2015 r.  (10:00)

IV.3.4) Termin składania ofert:  07.01.2015 r.  (10:00)

IV.3.8) Warunki otwarcia ofert:   07.01.2015 (10:15)

Inne dodatkowe informacje

1. Zgodnie z art. 24 ust. 2a ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcę, który w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych, jeżeli Zamawiający przewidział taką możliwość wykluczenia Wykonawcy w ogłoszeniu o zamówieniu, w specyfikacji istotnych warunków zamówienia lub w zaproszeniu do negocjacji. Zamawiający nie wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy, który udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszaniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia.

2. Zamawiający dokonał modyfikacji treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia obejmującej swoim zakresem między innymi zmianę załączników do SIWZ nr 1, 3, 4, 5, 6 i 7.

3. Pełna treść modyfikacji Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia została umieszczona na stronie www.zbilk.szczecin.pl

 

 

Szczecin dnia 16 grudnia 2014 r.

 

Informacje:

Pozycja wytworzona dnia: 2014-11-12 o godzinie: 12:03:53 przez użytkownika Emilia Bielak
Ostatnia modyfikacja treści wykonana dnia: 2016-01-26 o godzinie: 11:00:10 przez użytkownika END: Renata Romanowska

Publikacja treści wykonana dnia: 2014-12-16 o godzinie: 14:24:48 przez użytkownika Emilia Bielak

Licznik odwiedzin: pozycję odwiedzono 3126 razy.

Lista załączników
NrTytuł załącznikaTypRozmiarZmodyfikowany
Wynik postępowania
1Informacja o wyniku postępowania z dnia 29.01.2015 r.ikona rozszerzenia załącznika105 kB2015-01-29, 10:23:53