logo ZBiLK
Wpisz szukany tekst...
Świadczenie usług w zakresie konserwacji i bieżących napraw w budynkach, lokalach mieszkalnych 100% Gminy Miasto Szczecin, lokalach mieszkalnych gminy we wspólnotach mieszkaniowych oraz lokalach i pozostałych nieruchomościach administrowanych przez ZBiLK w zakresie instalacji budynkowych wod-kan, gazowych i c.o., prac dekarskich, instalacji elektrycznych oraz napraw placów zabaw i terenów wokół budynków w okresie od dnia podpisania umowy do 31.12.2016 r. w Rejonie Śródmieście - Niebuszewo
data publikacji: 2014-12-17, termin otwarcia ofert: 2015-01-22

17/12/2014    S243    Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne na usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta

Polska-Szczecin: Usługi w zakresie napraw i konserwacji instalacji budynkowych

2014/S 243-428319

 

Ogłoszenie o zamówieniu

 

Usługi

Dyrektywa 2004/18/WE

 

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1)Nazwa, adresy i punkty kontaktowe

Zarząd Budynków i Lokali Komunalnych

ul. Mariacka 25

Osoba do kontaktów: Emilia Bielak

70-546 Szczecin      POLSKA

Tel.: +48 914886347   E-mail: bielak@zbilk.szczecin.pl  Faks: +48 914886346

Adresy internetowe:

Ogólny adres instytucji zamawiającej: www.zbilk.szczecin.pl

Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

Oferty  należy przesyłać na adres: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

I.2) Rodzaj instytucji zamawiającej

Inna: jednostka budżetowa

I.3)Główny przedmiot lub przedmioty działalności  - Budownictwo i obiekty komunalne

I.4) Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających

Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: nie

Sekcja II: Przedmiot zamówienia

II.1)Opis

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:

Świadczenie usług konserwacji i napraw bieżących w budynkach, lokalach mieszkalnych (100 %) Gminy Miasto Szczecin, lokalach mieszkalnych gminy we wspólnotach mieszkaniowych oraz lokalach i pozostałych nieruchomościach administrowanych przez ZBiLK w zakresie instalacji budynkowych wod-kan, gazowych i c. o., prac dekarskich, instalacji elektrycznych oraz napraw placów zabaw i terenów wokół budynków w okresie od dnia podpisania umowy, do 31.12.2016 r., w Rejonie Śródmieście - Niebuszewo.

II.1.2) Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług   Usługi

Kategoria usług: nr 1: Usługi konserwacyjne i naprawcze

Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: Miasto Szczecin.    Kod NUTS PL

II.1.3) Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów (DSZ)   Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego

II.1.4) Informacje na temat umowy ramowej

II.1.5) Krótki opis zamówienia lub zakupu

1. Przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie usług konserwacji i napraw bieżących w:

1) budynkach należących w 100 % do Gminy i lokalach mieszkalnych w tych budynkach,

2) lokalach mieszkalnych Gminy we wspólnotach mieszkaniowych, (granice współwłasności określi upoważniona osoba z Rejonu Śródmieście – Niebuszewo, a w przypadku konieczności ingerencji w części wspólne, przed przystąpieniem do prac należy uzyskać zgodę wspólnoty mieszkaniowej w formie przewidzianej obowiązującymi przepisami prawa),

3) gminnych budynkach gospodarczych,

4) na terenach gminnych wokół budynków,

5) nieruchomościach gruntowych zabudowanych, będących własnością Skarbu Państwa,

6) innych nieruchomościach gruntowych zabudowanych,

poprzez naprawę poszczególnych elementów budynków oraz terenów wokół budynków, placów zabaw itp. wg wystawionych zleceń jednostkowych.

2. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia wykonawca będzie wykonywał:

1) usługi murowe, tynkowe i posadzkarskie w zakresie:

a) naprawy lub częściowej wymiany tynków łącznie z malowaniem,

b)naprawy posadzek z wymianą płyt paździerzowych i wykładzin podłogowych w lokalach mieszkalnych,

c) ocieplenia ścian,

d)przemurowania, uzupełniania i tynkowania kominów, ścian i ścianek oraz studzienek kanalizacyjnych,

e) osadzania kratek wentylacyjnych, drzwiczek wyciorowych, ościeżnic,

f) obmurowania ościeży i nadproży,

g) naprawy schodów betonowych, murowanych,

h) murowania i naprawy parawanów śmietnikowych.

2) usługi instalacyjne w zakresie instalacji wod-kan, c. o. i instalacji gazowych w zakresie:

a) naprawy lub wymiany części wewnętrznych i zewnętrznych instalacji wodociągowych, kanalizacyjnych i gazowych od zaworu przed wodomierzem głównym, pierwszej studzienki (przykanalik do uzgodnienia z Zarządcą nieruchomości) i kurka głównego. Instalację wewnętrzną wodno-kanalizacyjną wykonawca naprawi wraz z podejściami,

b) naprawy lub wymiany zaworów odcinających itp.,

c) czyszczenia i udrażniania pionów oraz poziomów wodno-kanalizacyjnych i gazowych, bez syfonów i kratek ściekowych,

d) czyszczenia i udrażniania stojaków i studzienek kanalizacyjnych,

e) naprawy lub wymiany części wewnętrznych instalacji gazowych, przeróbki podejść gazowych oraz wymiany zaworów,

f) wykonywania prób szczelności instalacji gazowych,

g) naprawy lub wymiany części wewnętrznych instalacji centralnego ogrzewania wraz z niezbędnym osprzętem,

h) naprawy lub wymiany osprzętu w rozdzielniach centralnego ogrzewania będących własnością ZBiLK,

i) odpowietrzania instalacji centralnego ogrzewania,

j) opróżniania lub napełniania zładu instalacji centralnego ogrzewania lub uczestnictwo w pracach,

k) wykonywania prac ziemnych związanych rodzajowo z w/w instalacjami,

l) innych podobnych rodzajowo robót zgodnie ze zleceniem zamawiającego.

3) usługi elektryczne w zakresie instalacji elektrycznych w zakresie:

a) naprawy lub wymiany instalacji elektrycznych,

b) naprawy lub wymiany osprzętu elektrycznego (tj. wyłączników, gniazd, żarówek itp.),

c) naprawy lub wymiany tablic podlicznikowych,

d) wymiany zasileń mieszkań od tablic piętrowych do tablic licznikowych,

e) naprawy lub wymiany oraz konserwacji zabezpieczeń elektrycznych w tablicach rozdzielczych,

f) rozdziału wewnętrznej instalacji elektrycznej wraz z montażem ograniczników oraz inne, podobne rodzajowo usługi zgodne ze zleceniem zamawiającego,

g) sporządzania protokołów skuteczności zerowania i oporności izolacji instalacji elektrycznej.

4) usługi stolarskie, szklarskie i ślusarskie w zakresie:

a) naprawy lub wymiany zniszczonych elementów stolarki okiennej, drzwiowej, bram wraz z okuciami i zamkami oraz szkleniem i malowaniem,

b) naprawy lub wymiany podłóg z desek, płyt drewnianych lub drewnopodobnych wraz z wymianą wykładzin podłogowych i listew przyściennych,

c) naprawy lub częściowej wymiany podestów, stopni, zabiegów wraz z tralkami, poręczami, słupkami i itp.,

d) szklenia okien i drzwi w pomieszczeniach wspólnego użytku oraz w lokalach niezasiedlonych,

e) wykonania tablic informacyjnych wraz z ich montażem,

f) przygotowywania, dostarczania do lokali wyborczych i odbioru z nich wyposażenia (urn kabin itp.) oraz ich montaż i demontaż zgodnie ze zleceniem (także w dni wolne od pracy),

g) naprawy lub wymiany wszelkiego rodzaju elementów ślusarskich, np. balustrad, trzepaków, ogrodzeń, drzwi i okien metalowych, krat lub innych zabezpieczeń, przykryć studzienek wodociągowych, kanalizacyjnych itp.,

h) udziału w komisyjnych otwarciach lokali wraz z ich zabezpieczeniem oraz innych podobnych rodzajowo prac zgodnych ze zleceniem zamawiającego.

5) usługi dekarsko – blacharskie w zakresie:

a) naprawy lub wymiany pokryć dachowych i obróbek blacharskich,

b) naprawy lub wymiany oraz czyszczenia rynien, rur spustowych i stojaków deszczowych oraz inne podobne rodzajowo roboty zgodne ze zleceniem zamawiającego,

c) zabezpieczenia nieszczelności pokryć dachowych,

d) usunięcia zagrożeń typu wiszący tynk lub obróbka blacharska itp.,

6) naprawy placów zabaw zarządzanych przez ZBiLK, w zakresie napraw i remontów urządzeń, ogrodzenia, naprawy nawierzchni,

7) napraw terenów wokół budynków w zakresie napraw i remontów chodników, krawężników, jezdni osiedlowych itp.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV)   50700000, 50720000, 50870000, 50711000

II.1.7) Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)

Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): nie

II.1.8) Części - To zamówienie podzielone jest na części: nie

II.1.9)Informacje o ofertach wariantowych

Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie

II.2) Wielkość lub zakres zamówienia

II.2.1) Całkowita wielkość lub zakres:

II.2.2) Informacje o opcjach

II.2.3) Informacje o wznowieniach

II.3) Czas trwania zamówienia lub termin realizacji

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1) Warunki dotyczące zamówienia

III.1.1)  Wymagane wadia i gwarancje:

1. Wadium należy wnieść w wysokości - 8.194,00 zł (słownie: osiem tysięcy sto dziewięćdziesiąt cztery złote), w terminie do dnia 22 stycznia 2015 r. do godziny 10:00. Decyduje data wpływu środków do zamawiającego.

2. Wadium może być wnoszone:

1) w pieniądzu – przelewem na konto PKOBP nr 36 1020 4795 0000 9302 0292 7648

2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2) ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

Dokumenty, o których mowa w pkt 2 należy zdeponować w siedzibie ZBiLK przy ul. Mariackiej 25 w pok. nr 9 przed upływem terminu składania ofert.

Wykonawca którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zobowiązany jest wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy, najpóźniej do dnia podpisania umowy, w wysokości 2 % maksymalnej wartości nominalnej zobowiązania zamawiającego wynikającego z umowy.

III.1.2) Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:

Rozliczanie stron następować będzie w okresie miesięcznym w oparciu o składane faktury (wraz z wykazem adresowo-kwotowym, rodzajem i opisem prac) z uwzględnieniem 21-dniowego terminu ich płatności, liczonym od daty złożenia faktury przez wykonawcę.

III.1.3) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:

Spółka cywilna, konsorcjum

1. Wykonawcy składający ofertę wspólną ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy.

2. Pełnomocnictwo, o którym mowa w ust. 1 musi znajdować się w ofercie wspólnej wykonawców. Pełnomocnictwo musi być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza.

3. Pełnomocnik pozostaje w kontakcie z zamawiającym w toku postępowania i do niego zamawiający kieruje informacje, korespondencję, itp..

4. Oferta wspólna, składana przez dwóch lub więcej wykonawców, powinna spełniać następujące wymagania:

1) oferta wspólna powinna być sporządzona zgodnie z siwz;

2) sposób składania dokumentów w ofercie wspólnej:

a) dokumenty dotyczące własnej firmy, takie jak np.: odpis z właściwego rejestru, zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego i z właściwego oddziału ZUS lub KRUS, informacja z KRK, oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia – składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną we własnym imieniu;

b) dokumenty wspólne takie jak np.: oferta cenowa, wykaz usług głównych, oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, itp. składa pełnomocnik wykonawców w imieniu wszystkich wykonawców składających ofertę wspólną,

c) kopie dokumentów dotyczących każdego z wykonawców składających ofertę wspólną muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osobę lub osoby upoważnione do reprezentowania tych wykonawców.

5. Wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jak wykonawcy składający ofertę wspólną i mają do nich zastosowanie zasady określone w ust. 1 – 4 niniejszego rozdziału.

6. Przed podpisaniem umowy (w przypadku wygrania postępowania) wykonawcy składający ofertę wspólną będą mieli obowiązek przedstawić zamawiającemu umowę konsorcjum, zawierającą, co najmniej:

1) zobowiązanie do realizacji wspólnego przedsięwzięcia gospodarczego obejmującego swoim zakresem realizację przedmiotu zamówienia,

2) określenie zakresu działania poszczególnych stron umowy,

3) czas obowiązywania umowy, który nie może być krótszy, niż okres obejmujący realizację zamówienia oraz czas trwania rękojmi i gwarancji jakości.

III.1.4) Inne szczególne warunki

Wykonanie zamówienia podlega szczególnym warunkom: nie

III.2) Warunki udziału

III.2.1) Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego. Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:

 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania, w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy mają obowiązek złożyć następujące dokumenty:

1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do siwz,

W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną we własnym imieniu.

2) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, (jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji), w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną.

3) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty wspólnej ww. zaświadczenie składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną.

W przypadku składania oferty przez spółkę cywilną wykonawca musi złożyć oddzielnie zaświadczenie dla każdego ze wspólników oraz oddzielnie na spółkę.

4) Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu– wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

W przypadku składania oferty wspólnej ww. zaświadczenie składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną. W przypadku składania oferty przez spółkę cywilną wykonawca musi złożyć oddzielnie zaświadczenie dla każdego ze wspólników oraz oddzielnie na spółkę.

5) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 – 8 ustawy- wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty wspólnej ww. informację składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną.

6) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy - wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty wspólnej ww. informację składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną.

7) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy- wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.                    W przypadku składania oferty wspólnej ww. informację składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną.

2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy mają obowiązek także złożyć:

Listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust.2 pkt 5 ustawy, albo informacja o tym, że wykonawca nie należy do grupy kapitałowej, według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do siwz,

(Lista/informacja musi być złożona w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza). W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną.

Wykonawcy zagraniczni:

1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w Rozdziale V ust.1 pkt 2- 4 i 7 siwz składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:

1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,

2) nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,

3) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie.

2. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w Rozdziale V ust. 1 pkt 5 i pkt 6 siwz składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8, 10 i 11 ustawy.

3. Dokumenty, o których mowa w ust 1 pkt 1) i 3) oraz ust. 2, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w ust. 1 pkt 2) powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

4. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów o których mowa w ust. 1 zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub notariuszem. Przepis ust. 3 stosuje się odpowiednio.

5. Jeżeli w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art.24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art.24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku, gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń – zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem.

6. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.

III.2.2)Zdolność ekonomiczna i finansowa

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:

1.Każdy z wykonawców w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu ma obowiązek złożyć:

1) Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, według wzoru, stanowiącego załącznik nr 4 do siwz.  W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa pełnomocnik w imieniu wykonawców składających ofertę wspólną.

2) Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.  W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa ten z wykonawców składających ofertę wspólną, który w ramach konsorcjum odpowiada za spełnienie tego warunku.

2. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Dokument, z którego będzie wynikać zobowiązanie podmiotu trzeciego powinien wyrażać w sposób wyraźny i jednoznaczny wolę udzielenia wykonawcy, ubiegającemu się o zamówienie odpowiedniego zasobu, czyli wskazywać jego zakres, rodzaj, czas udzielenia, a także inne istotne okoliczności, w tym wynikające ze specyfiki tego zasobu. Z treści dokumentu musi jasno wynikać:

1) jaki jest zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,

2) w jaki sposób zostaną wykorzystane zasoby innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia,

3) jakiego charakteru stosunki będą łączyły wykonawcę z innym podmiotem,

4) w jakim zakresie i w jakim okresie inny podmiot będzie brał udział przy wykonywaniu zamówienia.

3.Jeżeli wykonawca wykazując spełnianie niniejszego warunku, (art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy), polega na zasobach innych podmiotów (na zasadach określonych w ust. 2), wymaga się przedłożenia dokumentów, o których mowa w sekcji III 2.2 ust. 1pkt 2, dotyczącej tych podmiotów.

4.W przypadku podmiotów, o których mowa w ust. 5, przedkładane przez wykonawcę kopie dokumentów dotyczących każdego z tych podmiotów muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez te podmioty.

Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów: Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą niż 200.000 PLN.

Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez wykonawcę, na zasadzie spełnia/nie spełnia.

III.2.3) Kwalifikacje techniczne

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:

1.Każdy z wykonawców w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, ma obowiązek złożyć:

1) Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, według wzoru, stanowiącego załącznik nr 4 do siwz, W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa pełnomocnik w imieniu wykonawców składających ofertę wspólną.

2) Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych głównych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, według wzoru, stanowiącego załącznik nr 5 do siwz oraz dowody, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie,

W przypadku składania oferty wspólnej wykonawcy składający ofertę wspólną składają jeden wspólny ww. wykaz.

3) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami, według wzoru, stanowiącego załącznik nr 6 do siwz.  W przypadku składania oferty wspólnej wykonawcy składają jeden wspólny wykaz osób którymi dysponują lub będą dysponować.

2. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Dokument, z którego będzie wynikać zobowiązanie podmiotu trzeciego powinien wyrażać w sposób wyraźny i jednoznaczny wolę udzielenia wykonawcy, ubiegającemu się o zamówienie odpowiedniego zasobu, czyli wskazywać jego zakres, rodzaj, czas udzielenia, a także inne istotne okoliczności, w tym wynikające ze specyfiki tego zasobu. Z treści dokumentu musi jasno wynikać:

1) jaki jest zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,

2) w jaki sposób zostaną wykorzystane zasoby innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia,

3) jakiego charakteru stosunki będą łączyły wykonawcę z innym podmiotem,

4) w jakim zakresie i w jakim okresie inny podmiot będzie brał udział przy wykonywaniu zamówienia.

3. W przypadku podmiotów, o których mowa w ust. 2, przedkładane przez wykonawcę kopie dokumentów dotyczących każdego z tych podmiotów muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez te podmioty.

Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:

3. Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą spełniać warunki dotyczące:

1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku

— zamawiający nie dokonuje sposobu opisu spełniania warunku,

2) posiadania wiedzy i doświadczenia,

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku

Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje) należycie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie minimum: jedną usługę główną polegającą na świadczeniu usług remontowo – konserwacyjnych (tzw. bieżąca konserwacja techniczna) w zasobach mieszkaniowych, o łącznej wartości minimum 200.000 PLN.

3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,

opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku: Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować minimum:

a) jedną osobę z uprawnieniami do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji gazowych,

b) jedną osobę z uprawnieniami do zajmowania się dozorem w zakresie obsługi, napraw i konserwacji urządzeń i instalacji gazowych,

c) jedną osobę z uprawnieniami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,

d) jedną osobą z uprawnieniami do zajmowania się eksploatacją urządzeń i instalacji energii elektrycznej,

e) jedną osobą z uprawnieniami do zajmowania się dozorem w zakresie obsługi, napraw i konserwacji urządzeń i instalacji elektrycznych,

Warunek zostanie spełniony również wtedy, gdy jedna osoba będzie posiadała kwalifikacje w kilku specjalnościach.

Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez wykonawcę, na zasadzie spełnia/nie spełnia.

III.2.4) Informacje o zamówieniach zastrzeżonych

III.3) Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi

III.3.1) Informacje dotyczące określonego zawodu

Świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu: nie

III.3.2) Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi

Osoby prawne powinny wskazać nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe osób odpowiedzialnych za wykonanie usługi: nie

Sekcja IV: Procedura

IV.1) Rodzaj procedury

IV.1.1) Rodzaj procedury - Otwarta

IV.1.2)  Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału

IV.1.3) Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu

IV.2) Kryteria udzielenia zamówienia

IV.2.1) Kryteria udzielenia zamówienia - Najniższa cena

IV.2.2) Informacje na temat aukcji elektronicznej - Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

IV.3)  Informacje administracyjne

IV.3.1) Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą: ZBiLK.DZP.EB.171-50-PN/14

IV.3.2) Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia - nie

IV.3.3)  Warunki otrzymania specyfikacji, dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego

Dokumenty odpłatne: tak   Podać cenę: 10 PLN

Warunki i sposób płatności: Wydanie siwz w wersji papierowej nastąpi po okazaniu dowodu wpłaty dokonanej na konto nr 91 1020 4795 0000 9202 0292 7580.

IV.3.4) Termin składania ofert  w postępowaniu  22.01.2015  -  10:00

IV.3.5) Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom

IV.3.6) Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu - polski.

IV.3.7) Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą - w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)

IV.3.8) Warunki otwarcia ofert  Data: 22.0 1.2015 r. -  10:15

Miejscowość:  Zarząd Budynków i Lokali Komunalnych ul. Mariacka 25 71-546 Szczecin pok. nr 14, I piętro

Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: tak

Dodatkowe informacje o osobach upoważnionych i procedurze otwarcia: Publiczne otwarcie przez Komisję przetargową.

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1) Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia. Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: tak

Przewidywany czas publikacji kolejnych ogłoszeń: Listopad 2016 r.

VI.2) Informacje o funduszach Unii Europejskiej- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

VI.3) Informacje dodatkowe

1. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, nie więcej niż 20 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia.

2. Zgodnie z art. 24 ust. 2a ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcę, który w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych, jeżeli Zamawiający przewidział taką możliwość wykluczenia Wykonawcy w ogłoszeniu o zamówieniu, w specyfikacji istotnych warunków zamówienia lub w zaproszeniu do negocjacji. Zamawiający nie wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy, który udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia.

3. Inne dokumenty wymagane przez zamawiającego:

1) oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do siwz potwierdzające, że wykonawca akceptuje 21 dniowy termin płatności,

2) oferta cenowa zgodnie z godnie z Rozdziałem I ust. 3 siwz.  w przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument.

3) odpowiednie pełnomocnictwa, - tylko w sytuacjach określonych w Rozdziale I pkt 5 zdanie 2 siwz lub w przypadku składania oferty wspólnej (Rozdział III pkt 1 siwz),

4) oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do siwz wskazujące cześć zamówienia, której wykonanie wykonawca powierzy podwykonawcom (jeżeli wykonawca przewiduje udział podwykonawców),

W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument

4.Wszelkie zmiany postanowień umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem ich nieważności.

5.Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, na jego pisemny wniosek w następujących przypadkach:

1) zmiany obowiązującej wysokości podatku od towarów i usług w przypadku, gdy zmiana ta będzie miała wpływ na koszty wykonania Umowy po stronie Wykonawcy. Zamawiający dopuszcza możliwość odpowiedniej zmiany wynagrodzenia należnego Wykonawcy o kwotę stanowiącą różnicę między nowo obowiązującą a dotychczasową wysokością podatku od towarów i usług, jednakże wyłącznie za okres po wejściu w życie zmiany jego wysokości;

2) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, w przypadku, gdy zmiana ta będzie miała wpływ na koszty wykonania Umowy po stronie Wykonawcy. Zamawiający dopuszcza możliwość odpowiedniej zmiany wynagrodzenia maksymalnie o 50 % kwoty stanowiącej różnicę między nowo obowiązującą a dotychczasową wysokością minimalnego wynagrodzenia, wyłącznie za okres po wejściu w życie zmiany jego wysokości i po przedstawieniu przez Wykonawcę oświadczenia zawierającego wykaz osób zatrudnianych na podstawie stosunku pracy w rozumieniu Kodeksu Pracy z wynagrodzeniem w wysokości minimalnej biorących udział w wykonaniu Umowy oraz po wykazaniu przez Wykonawcę wartości, o którą wzrosną wynagrodzenia pracowników wykonujących bezpośrednio przedmiot niniejszej umowy (z uwzględnieniem okoliczności takich jak wymiar czasu pracy, fakt wykonywania usług także w innych podmiotach niż Zamawiający) i których wynagrodzenie ustalone było dotychczas na poziomie płacy minimalnej;

3) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne w przypadku, gdy zmiana ta będzie miała wpływ na koszty wykonywania Umowy po stronie Wykonawcy. Zamawiający dopuszcza możliwość odpowiedniej zmiany wynagrodzenia maksymalnie o 50 % kwoty stanowiącej rzeczywisty koszt Wykonawcy związany ze zmianą zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wyłącznie za okres po wejściu w życie zmian zasad lub stawki składki i po przedstawieniu przez Wykonawcę oświadczenia zawierającego wykaz osób biorących udział w wykonaniu Umowy i zatrudnionych na podstawie stosunku pracy w rozumieniu Kodeksu Pracy lub na podstawie umów cywilnoprawnych z wyszczególnieniem umów zlecenia i umów o dzieło oraz po wykazaniu przez Wykonawcę wartości stanowiącej rzeczywisty koszt Wykonawcy związany z wymienionymi zmianami.

6. Zmiana wysokości wynagrodzenia, na podstawie ust. 5, dopuszczalna jest, jeżeli Wykonawca wykaże, że zmiany wymienione w ust. 5, mają wpływ na koszty wykonania Umowy po stronie Wykonawcy.

VI.4) Procedury odwoławcze

VI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze

Krajowa Izba Odwoławcza

ul. Postępu 17a  02-676 Warszawa  POLSKA

Tel.: +48 224587701 Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl, Faks: +48 224587700

VI.4.2) Składanie odwołań

Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: 1. Wykonawcom, którzy mają lub mieli interes w uzyskaniu zamówienia oraz ponieśli lub mogą ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy, przysługują środki ochrony prawnej przewidziane w dziale VI ustawy: odwołanie i skarga.

2. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu w terminie określonym w art. 182 ustawy.

3. Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.

4. Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.

VI.4.3) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań

Krajowa Izba Odwoławcza.

ul. Postępu 17a   02-676  Warszawa POLSKA

Tel.: +48 224587701 Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl,  Faks: +48 224587700

VI.5) Data wysłania niniejszego ogłoszenia:  12.12.2014 r.

 

 

 

Informacje:

Pozycja wytworzona dnia: 2014-12-17 o godzinie: 12:01:38 przez użytkownika Emilia Bielak
Ostatnia modyfikacja treści wykonana dnia: 2016-01-26 o godzinie: 11:01:26 przez użytkownika END: Renata Romanowska

Publikacja treści wykonana dnia: 2014-12-17 o godzinie: 12:16:37 przez użytkownika Emilia Bielak

Licznik odwiedzin: pozycję odwiedzono 2851 razy.

Lista załączników
NrTytuł załącznikaTypRozmiarZmodyfikowany
Wynik postępowania
1Informacja o wyniku postępowania z dnia 28.01.2015 r.ikona rozszerzenia załącznika94.5 kB2015-01-28, 13:00:14