Strona główna Aktualności Redakcja serwisu Instrukcja obsługi BIP Rejestr zmian
wyszukiwanie:
statystyka:
serwis odwiedzono 2543328 razy,
w dniu dzisiejszym 144 razy


Wykonanie remontu dziewięciu komunalnych lokali mieszkalnych w Szczecinie w podziale na trzy części



data publikacji: 2013-03-26, termin otwarcia ofert: 2013-04-11



UWAGA!
ogloszenie o zmianie ogloszenia z dnia 09.04.2013 r.

 

 

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

 

Gmina Miasto Szczecin

Zarząd Budynków i Lokali Komunalnych (ZBiLK)

Jednostka Budżetowa

ul. Mariacka 25, 70-546 Szczecin

Tel. (0-91) 48 86 333  Faks (0-91) 48 93 832

Strona internetowa: www.zbilk.szczecin.pl

NIP 8513163987  REGON 321243470

Godziny pracy: w każdy pierwszy poniedziałek miesiąca – od godz. 900 do godz. 1700,

                        w pozostałe poniedziałki, wtorki - piątki - od godz. 730 do godz. 1530.

 

ogłasza przetarg nieograniczony

o wartości zamówienia poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust.8 na:

 

„Wykonanie remontu dziewięciu komunalnych lokali mieszkalnych w Szczecinie

w podziale na trzy części”

 

Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu   26.03.2013 r. pod numerem  119314  - 2013

 

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

 

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Budynków i Lokali Komunalnych, ul. Mariacka 25, 70-546 Szczecin,

woj. zachodniopomorskie, tel. 91 4886333, 91 4886301, faks 91 4893831, 91 4893832.

Adres strony internetowej zamawiającego: http:/WWW.ZBiLK.szczecin.pl/

 

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

 

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

 

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

 

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie remontu dziewięciu komunalnych lokali mieszkalnych w Szczecinie w podziale na trzy części.

 

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

 

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:

 

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontu dziewięciu komunalnych lokali mieszkalnych w budynkach przy ulicach Strzałowskiej 35/1, Strzałowskiej 40/7, Skwarnej 3/10 Stołczyńskiej 160/2, Stołczyńskiej 169/2, , ul. Kościelnej 8/4 , Sławomira 9a/3, Sławomira 9a/4, 9 Maja 38/2 , w podziale na trzy części:

 

1.  CZĘŚĆ I zamówienia - remont pięciu lokali mieszkalnych

1) ulica Strzałowska 40 m 7 - zakres prac obejmuje:

a) remont lokalu w branży budowlanej - odgrzybianie powierzchni ścian, roboty tynkarskie, malarskie, posadzkarskie, remont instalacji sanitarnej, próba instalacji gazowej, wymiana wodomierza, wywiezienie gruzu,

b) pomiary elektryczne.

2) ulica Strzałowska 35 m1 - zakres prac obejmuje remont lokalu w branży:

a) ogólnobudowlanej- odgrzybianie powierzchni ścian, roboty tynkarskie, malarskie, posadzkarskie, roboty stolarskie , wywiezienie gruzu,

b) instalacyjnej - naprawa i wymiana urządzeń sanitarnych, wymiana wodomierzy, próba instalacji gazowej.

3) ulica Skwarna 3 m10 - zakres prac obejmuje remont lokalu w branży:

a) ogólnobudowlanej - roboty stolarskie, murarskie, malarskie, próba instalacji gazowej, naprawa pieca, remont wc, wywiezienie gruzu,

 b) elektrycznej - wymiana instalacji i gniazd, montaż opraw oświetleniowych, pomiary elektryczne

c) sanitarnej - naprawa instalacji i częściowa wymiana osprzętu - zlewozmywak, wodomierz, kuchnia gazowa, próba szczelności instalacji gazowej.

 4) ulica Stołczyńska 160 m 2 - zakres prac obejmuje:

 a)roboty ogólnobudowlane : naprawa stolarki drzwiowej i okiennej klamek i okuć, częściowa przecierka tynków ścian i sufitów oraz malowanie w całym lokalu wymiana okładzin podłogowych, demontaż zabudowy szafek w kuchni

b)roboty elektryczne : montaż kuchenki elektrycznej wraz z instalacją elektryczna przegląd i usunięcie nieprawidłowości, pomiary instalacji elektrycznej,

c)roboty sanitarne : próba szczelności instalacji gazowej.

 5) ulica Stołczyńska 169 m2  - zakres prac remontowych obejmuje:

a) roboty ogólnobudowlane : odgrzybianie powierzchni ścian, roboty tynkarskie, malarskie, posadzkarskie - wymianę wykładziny i płytek PCV, uzupełnienie listew podłogowych w pokojach, roboty stolarskie, wywiezienie gruzu, , uzupełnienie ubytków glazury w kuchni, dopasowanie skrzydeł drzwiowych i wymiana drzwi w jednym pokoju, demontaż zabudowy sufitu w przedpokoju , naprawa pieca kaflowego,

 b) roboty sanitarne: instalacja wod-kan - wymiana zaworów, wodomierza, wymiana kuchenki gazowej, próba szczelności instalacji gazowej.

c) elektryczne wymiana gniazd i wyłączników, pomiary instalacji elektrycznej oraz sprawdzenie termy przepływowej cwu i usunięcie nieprawidłowości.

 

2. CZĘŚĆ II zamówienia -remont jednego lokalu mieszkalnego

1) ulica Kościelna 8 m4  - zakres prac obejmuje : Roboty budowlane - remont lokalu związany z wydzieleniem łazienki wraz z toaletą -roboty montażowe - ścianki działowe, izolacyjne, podłogowe, malarskie, instalacyjne, z wykonaniem instalacji sanitarnych - instalacja zimnej i ciepłej wody, montaż umywalek, brodzika, baterii umywalkowych, wentylacja oraz likwidacją toalety zewnętrznej i zasypaniem dołu kloacznego, z dezynfekcją a także z wykonaniem posadzki w pomieszczeniu , które zostanie adoptowane na komórkę , w tym roboty rozbiórkowe, murowe.

 

3. CZĘŚĆ III zamówienia - remont trzech lokali mieszkalnych

 1) ulica Sławomira 9A m3 -  zakres prac obejmuje remont lokalu w branży: a)ogólnobudowlanej - roboty stolarskie, murarskie, malarskie, próba instalacji gazowej, wymiana wodomierza, wywiezienie gruzu,

b)elektrycznej -wymiana gniazd, montaż opraw oświetleniowych, pomiary elektryczne.

2) ulica Sławomira 9A m 4 - zakres prac obejmuje remont lokalu w branży:

-ogólnobudowlanej - roboty stolarskie, murarskie, malarskie, remont instalacji gazowej i sanitarnej, próba szczelności instalacji gazowej, wymiana wodomierza, wymiana gniazd wtyczkowych, wywiezienie gruzu,

3) ulica 9 Maja 38 m 2 - zakres prac obejmuje:

a) roboty ogólnobudowlane - tynkarskie, malarskie, naprawa i uzupełnienie stolarki okiennej i drzwiowej - dopasowanie i uzupełnienie i wymiana okuć, wymiana posadzek w łazience i kuchni, ułożenie glazury w kuchni, wymiana kratek wentylacyjnych, zabudowa pionowa w kuchni

b) roboty elektryczne - częściowa wymiana instalacji elektrycznej, przegląd instalacji elektrycznej,.

 

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.13.41-1, 45.45.30.00-7.

 

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.

 

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:

 Okres w dniach: 80.

 

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

 

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium:

 1.Wadium należy wnieść w wysokości:

l) dla części I zamówienia - (ul. Stołczyńska 160/2, Stołczyńska 169/2, Strzałowska 35/1, Strzałowska 40/7, Skwarna 3/10 - 700,00 zł (słownie: siedemset 00/100 zł),

2) dla części II zamówienia- (ul. Kościelna 8/4) - 1000,00 zł (słownie: jeden tysiąc 00/100zł) 3)dla części III zamówienia-(ul. Sławomira 9a/3, Sławomira 9a/4, ( Maja 38/2) - 600,00 zł (słownie: sześćset 00/100 złotych) w terminie do dnia 11.04.2013 r. do godz. 10:00 . Decyduje data wpływu środków do zamawiającego.

 

2.Wadium może być wnoszone:

1)w pieniądzu - przelewem na konto ZBiLK w ING Bank Śląski O/Szczecin nr 73 1050 0099 6803 0000 0000 0001

2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2) ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Dokumenty, o których mowa w pkt 2 należy zdeponować w siedzibie ZBiLK przy ul. Mariackiej 25 w pokój nr 9 przed upływem terminu składania ofert. 3.Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach.

 

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

 

III.3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

 

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

- zamawiający nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku

 

III.3.2) Wiedza i doświadczenie

 

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał należycie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie minimum jedną najważniejszą robotę budowlaną. Za jedną najważniejszą robotę budowlaną zamawiający uzna, wykonanie remontu jednego lokalu mieszkalnego we wszystkich branżach.

 

III.3.3) Potencjał techniczny

 

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

- zamawiający nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku

 

III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

 

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował minimum jedną osobą posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno – budowlanej,

 

III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

 

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

- zamawiający nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku

 

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

 

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

1)  wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;

2) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

3) oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

 

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

 

1)    oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

2)     aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

 

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

 

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

 

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

 

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

 

III.6) INNE DOKUMENTY

 

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

 

1) oferta cenowa zgodnie z Rozdziałem I ust. 3 siwz; W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument

2) odpowiednie pełnomocnictwa; tylko w sytuacjach określonych w Rozdziale I ust. 5 zdanie 2 siwz lub w przypadku składania oferty wspólnej (Rozdział III ust. 1 siwz)

3) oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do siwz wskazujące cześć zamówienia, której wykonanie wykonawca powierzy podwykonawcom (jeżeli wykonawca przewiduje udział podwykonawców); W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument,

4) oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do siwz, potwierdzające, że wykonawca na 2 dni przed podpisaniem umowy przedłoży kosztorysy szczegółowe dla każdego lokalu mieszkalnego, sporządzone zgodnie z zasadami określonymi w Rozdziale X siwz. W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument

5) oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do siwz, potwierdzające, że wykonawca przed podpisaniem umowy przedłoży opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą niż wysokość wynagrodzenia. W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument

 

SEKCJA IV: PROCEDURA

 

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

 

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

 

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

 

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

 

IV.3) ZMIANA UMOWY

 

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

 

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

 

W związku z art.144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający dopuszcza zmiany zawartej umowy w zakresie: 1) terminu wykonania zamówienia w przypadku wystąpienia nieprzewidzianych robót, których realizacja jest niezbędna do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy i będzie miała istotny wpływ na przedłużenie terminu zakończenia robót, 2) zmianę osób przewidzianych do realizacji umowy, w szczególnych przypadkach losowych, których wystąpienie uniemożliwi realizację umowy przez te osoby.

 

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

 

IV.4.1)  Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zbilk.szczecin.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zarząd Budynków i Lokali Komunalnych, ul. Mariacka 25 pok.9 I piętro.

 

IV.4.4) Termin składania ofert: 11.04.2013 r. godzina 10:00, miejsce: Zarząd Budynków i Lokali Komunalnych, ul. Mariacka 25 pok.9 I piętro.

Termin otwarcia ofert: 11.04.2013 r. godzina 10:15, miejsce: Zarząd Budynków i Lokali Komunalnych, ul. Mariacka 25 pok.14 I piętro.

 

 

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

 

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: .

 

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:  nie.

 

 

Szczecin, dnia 22.03.2013 r.

 

 

 

OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.

Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 119314 - 2013 data 26.03.2013 r.

Nr ogłoszenia : 137790 – 2013;  z dnia 09.04.2013 r.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Zarząd Budynków i Lokali Komunalnych, ul. Mariacka 25, 70-546 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 91 4886333, 91 4886301, fax. 91 4893831, 91 4893832.

 

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: II.1.4.

W ogłoszeniu jest:

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontu dziewięciu komunalnych lokali mieszkalnych w budynkach przy ulicach Strzałowskiej 35m1, Strzałowskiej 40m7, Skwarnej 3m10 Stołczyńskiej 160m2, Stołczyńskiej 169m2, , ul. Kościelnej 8m4 , Sławomira 9am3, Sławomira 9am4, 9 Maja 38m2 , w podziale na trzy części:

1) CZĘŚĆ I zamówienia - remont pięciu lokali mieszkalnych ulica Strzałowska 40 m 7, ulica Strzałowska 35 m1 , ulica Skwarna 3 m10 , ulica Stołczyńska 160 m 2 , ulica Stołczyńska 169 m2

2) CZĘŚĆ II zamówienia -remont jednego lokalu mieszkalnego ulica Kościelna 8 m4,

3) CZĘŚĆ III zamówienia - remont trzech lokali mieszkalnych ulica Sławomira 9A m3 ,ulica Sławomira 9A m 4, ulica 9 Maja 38 m 2.

 

W ogłoszeniu powinno być:

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontu ośmiu komunalnych lokali mieszkalnych w budynkach przy ulicach Strzałowskiej 35m1, Strzałowskiej 40m7, Skwarnej 3m10 Stołczyńskiej 160m2, Stołczyńskiej 169m2, , ul. Kościelnej 8m4 , Sławomira 9A m3, Sławomira 9Am4, 9 Maja 38m2 , w podziale na dwie części :

1) CZĘŚĆ I zamówienia - remont pięciu lokali mieszkalnych ulica Strzałowska 40 m 7, ulica Strzałowska 35 m1 , ulica Skwarna 3 m10 , ulica Stołczyńska 160 m 2 , ulica Stołczyńska 169 m2,

 2) CZĘŚĆ III zamówienia - remont trzech lokali mieszkalnych ulica Sławomira 9A m3 ,ulica Sławomira 9A m 4 ,ulica 9 Maja 38 m 2.

 Zamawiający informuje, że postępowanie w Części II zamówienia - remont jednego lokalu mieszkalnego przy ulicy Kościelnej 8 m 4 zostało unieważnione - podstawa prawna art.93 ust1 pkt7 ( Ustawa z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych - Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 ze zmianami)  - postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Wszelkie zapisy w treści siwz oraz ogłoszenia dotyczące części II zamówienia nie mają zastosowania.


 

 


Lista załączników:
nr
tytuł załącznika
typ
rozmiar
zmodyfikowany
Wynik postępowania
1
wynik postępowania z dnia 09.05.2013 r.
 .doc
66.5 Kb
2013-05-09, 10:10:59

2025-04-22
Nowy wykaz lokali gotowych do zasiedlenia.

Szczegóły TUTAJ.



2025-04-02
Dzień 2 maja 2025 r. (piątek) dniem wolnym od pracy.

Zgodnie z zarządzeniem nr 31 / 2025 Dyrektora Zarządu Budynków i Lokali Komunalnych w Szczecinie z dnia 11 marca 2025 roku, dzień 2 maja 2025 bę...


2025-03-17
Listy wnioskodawców z ostateczną punktacją najem socjalny 2024r.

Szczegóły TUTAJ.



2024-09-12
URZĄD MIASTA SZCZECIN - PROGRAM „CIEPŁE MIESZKANIE”

Informujemy, że dnia 31 lipca 2024 r. rozpoczął się nabór wniosków o dofinansowanie w ramach Programu „Ciepłe Mieszkanie” polegający...


2024-06-21
Komunikat dla obywateli Ukrainy
W związku ze zmianą ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy. Szczegóły czytaj więcej






Biuletyn Informacji Publicznej - Zarząd Budynków i Lokali Komunalnych w Szczecinie powered by: ppPORTAL ©