OGŁOSZENIE TABLICOWE Nr 62/2020
z dnia 24.09.2020 r.
Ogłoszenia dla zamówień o wartości do 30 000 EURO
U S Ł U G I
Opracowanie kompletnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej remontu i termomodernizacji budynku wraz z elewacją położonego przy ul. Łuczniczej 1 w Szczecinie (działka nr 21/101 z obrębu 3028) wraz z oceną stanu technicznego i bezpieczeństwa konstrukcji budynku, uzyskaniem niezbędnych zaleceń, zgód i pozwoleń oraz sprawowaniem nadzoru autorskiego.
Budynek wpisany do gminnej ewidencji zabytków. (Przedwojenna, częściowa dokumentacja projektowa budynku znajduje się w Archiwum Państwowym przy ul. Wojciecha 13 w Szczecinie.)
1. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
1) wykonanie inwentaryzacji wraz z niezbędnymi badaniami gruntowymi oraz oceny stanu technicznego i bezpieczeństwa konstrukcji całego budynku;
2) pozyskanie we własnym zakresie i na własny koszt wszystkich niezbędnych danych do projektowania w tym mapy, opinii, wyników badań i sprawdzeń oraz rozwiązać projektowych - w zakresie wynikającym z przepisów i niezbędnym do prawidłowego wykonania zamówienia,
3) opracowanie kompletnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej z podziałem na branże i uwzględnieniem planowanych
robót w zakresie :
a) robót naprawczych wykusza klatki schodowej i robót wzmacniających ściany budynku mieszkalnego,
b) remontu klatek schodowych wraz z wymianą instalacji elektrycznej w częściach wspólnych oraz instalacji domofonowej - o ile zachodzi taka potrzeba;
c) uporządkowanie obecnie istniejących sieci kablowych klatek schodowych;
d) remontu prześwitu bramowego wraz z remontem bram lub ich wymianą na nowe;
e) remontu lub wymiany stolarki okiennej i drzwiowej części wspólnych (klatki, WC na klatkach, piwnica, strych) – o ile zachodzi taka potrzeba ;
f) termomodernizacji budynku i remontu elewacji w oparciu o aktualne wytyczne Miejskiego Konserwatora Zabytków;
g) pozostałych robót i prac potrzebnych do wykonania, a wynikających z oceny stanu technicznego i bezpieczeństwa konstrukcji, przeprowadzonej inwentaryzacji, zaleceń konserwatora oraz przeprowadzonych badań i odkrywek – niezbędnych do prawidłowego i bezpiecznego funkcjonowania budynku ;
4) uzyskanie aktualnych zaleceń z Biura Miejskiego Konserwatora Zabytków, pozwolenia na budowę lub potwierdzenia o zgłoszeniu robót nie wymagających pozwolenia na budowę przyjętym bez sprzeciwu oraz innych potrzebnych uzgodnień;
5) pełnienie nadzoru autorskiego nad realizacją robót objętych przedmiotową dokumentacją.
Przedmiot zamówienia należy wykonać
terminowo zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym Prawa Budowlanego, polskimi normami, warunkami technicznymi i sztuką budowlaną na podstawie wykonanych badań i odkrywek, pozyskanych danych projektowych oraz decyzji i zaleceń uwzględniając pełen zakres planowanych prac.
W sporządzonej dokumentacji projektowo-kosztorysowej należy ująć wszystkie konieczne
prace i koszty.
Wykonawca zobowiązany będzie uzyskać akceptację wykonanej dokumentacji projektowej i przyjętych w niej rozwiązań projektowych, technicznych i technologicznych
przed złożeniem wniosku o uzyskanie pozwolenia na budowę lub zgłoszeniem robót nie wymagających pozwolenia na budowę a także informować Zamawiającego o każdej
istotnej przeszkodzie w wykonaniu przedmiotu zamówienia, w szczególności mogącej mieć
wpływ na jakość lub terminowość wykonania.
Przed złożeniem oferty cenowej zaleca się Wykonawcy dokonanie wizji lokalnej obiektu, celem uwzględnienia wszystkich składników i czynników kształtujących ostateczną cenę oferty.
Załączniki do ogłoszenia można pobrać ze strony internetowej Zarządu Budynków i Lokali Komunalnych w Szczecinie
www.zbilk.szczecin.pl .
2. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia:
1) Ocenę stanu technicznego oraz dokumentację projektowo - kosztorysową o których w ust.1 ( z podziałem na rodzaje robót) należy sporządzić zgodnie z wymaganiami art. 30 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019r poz. 1843) oraz Rozporządzeniem ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r w sprawie metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym, oraz zgodnie z ustawą o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami z dnia 23 lipca 2003 roku (tj. Dz. U z 2020r. poz. 282 ).
2) Wykonawca
dostarczy Zamawiającemu:
a) inwentaryzację i ocenę stanu technicznego i bezpieczeństwa konstrukcji budynku – 3 egz.
b) projekt budowlany z wymaganymi uzgodnieniami i pozwoleniami – 3 egz.,
c) projekt wykonawczy z inf. BiOZ – 3 egz.,
d) szczegółowe kosztorysy inwestorskie (z podziałem na branże) – 3 egz.,
e) przedmiary robót – 3 egz. ,
f) specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót – 3 egz.,
g) dokumentację fotograficzną ,
h) zgłoszenia robót nie wymagających pozwolenia na budowę przyjęte bez sprzeciwu, lub pozwolenie na budowę i zalecenia Miejskiego konserwatora zabytków oraz pozostałe zgody.
3) Dokumenty o których mowa w ust. 2 pkt. a) – g) należy dostarczyć w wersji pisemnej w podanej powyżej ilości oraz wersji elektronicznej- 2 szt., niezabezpieczonej przed kopiowaniem na nośnikach CD lub DVD z dokładnie opisanymi plikami, np. „Projekt budowlany”, „Projekt wykonawczy ”, „Przedmiar robót.”, „Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót”, itd. (pliki w formatach .pdf , zdjęcia w .jpg oraz odpowiednio w plikach umożliwiających edycję: .doc, .ath, .dwg, .xls) oraz pozwolenie na budowę ( lub zgłoszenie robót nie wymagających pozwolenia na budowę przyjęte bez sprzeciwu) i zalecenia konserwatora – w oryginale.
4) Ewentualne, dodatkowe egzemplarze dokumentacji potrzebne do przeprowadzenia wszelkich uzgodnień, uzyskania pozwoleń itp. Wykonawca sporządza i dostarcza odpowiednio we własnym zakresie oraz na własny koszt.
3. Terminy realizacji zamówienia :
50 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy na sporządzenie inwentaryzacji i oceny stanu technicznego i bezpieczeństwa konstrukcji budynku, opracowanie dokumentacji projektowej i zaleceń konserwatora oraz uzyskanie akceptacji przez przedstawiciela Zamawiającego oraz na złożenie zgłoszenia robót nie wymagających pozwolenia na budowę lub złożenie wniosku o pozwolenie na budowę;
10 dni kalendarzowych na dostarczenie kompletnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej z pozwoleniem na budowę ( lub potwierdzeniem o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu do zgłoszenia robót nie wymagających pozwolenia na budowę) od daty ich wydania przez właściwy organ.
Min. okres rękojmi -
36 miesięcy.
4. Osobą do kontaktu we wszystkich sprawach dotyczących przedmiotu zamówienia jest przedstawiciel Zamawiającego Pan inspektor Janusz Gosiewski tel.
91 4216713, gosiewski@zbilk.szczecin.pl z Działu Inwestycji ZBiLK przy ul. Jagiellońskiej 34 C w Szczecinie.
5. Warunki udziału w postępowaniu:
w postępowaniu mogą brać udział wykonawcy, którzy wykażą że posiadają uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub dysponują minimum 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń
dla każdego z niżej wymienionych stanowisk :
a) uprawnienia do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,
b) uprawnienia do projektowania w specjalności architektonicznej,
c) uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych,
lub odpowiadające im ważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, przynależące do właściwej izby samorządu zawodowego.
Zamawiający wymaga aby jedna osoba posiadająca uprawnienia budowlane w specjalności branży konstrukcyjno- budowlanej (bez ograniczeń) posiadała uprawnienia
rzeczoznawcy budowlanego.
UWAGA: Na podstawie art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (t.j Dz. U. z 2020 poz. 1333 z późń. zmianami) osoby, które przed dniem wejścia w życie ustawy, uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. Zakres uprawnień budowlanych należy odczytywać zgodnie z treścią decyzji o ich nadaniu i w oparciu o przepisy będące podstawą ich nadania. Ponadto, zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy Prawo budowlane, mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych.
6. Terminy
składania ofert – 01.10.2020r. do godz. 10:00 Szczecin, ul. Mariacka 25 w pokoju nr 9.
ZBiLK - Dział Zamówień Publicznych, Beata Wieczorek tel. 91 48 86 347
otwarcia ofert – 01.10.2020r. o godz. 10:15 Szczecin, ul. Mariacka 25 w pokoju nr 9.
7. Forma oferty:
1) Na ofertę składają się :
a) oferta cenowa (wg. załączonego wzoru),
b) wykaz usług ( wg. załączonego wzoru) z dokumentami poświadczającymi ich należyte wykonanie (np. referencje),
c) wykaz osób ( wg. załączonego wzoru) z potwierdzonymi za zgodność z oryginałem kopi uprawnień oraz aktualnych zaświadczeń o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego
osób wskazanych w ust. 5,
d) odpis z właściwego rejestru lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
e) kopia polisy lub innego dokumentu potwierdzającego posiadanie ubezpieczenia OC w zakresie prowadzonej działalności – potwierdzone przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem.
2) oferta winna być złożona w zamkniętej kopercie z oznaczeniem: „oferta na opracowanie kompletnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej remontu i termomodernizacji budynku wraz z elewacją położonego przy
ul. Łuczniczej 1 w Szczecinie”.
8. Kryterium oceny oferty:
Jedynym kryterium oceny ofert jest cena, określona jako ryczałt. Wynagrodzenie ryczałtowe oznacza, że wykonawca nie może żądać podwyższenia wynagrodzenia, chociażby w czasie zawarcia umowy nie można było przewidzieć rozmiaru lub kosztów prac.
UWAGA!
Zamawiający zastrzega sobie prawo:
1) przeprowadzenia negocjacji, dotyczących zaoferowanej ceny,
2) unieważnienie postępowania bez podania przyczyny.
Zamawiający nie będzie ponosić odpowiedzialności, za nieterminowe złożenie oferty, w szczególności w sytuacji, gdy oferta nie zostanie złożona do pokoju nr 9 w siedzibie ZBiLK przy ul. Mariackiej 25 w Szczecinie, lecz wpłynie do Biura Obsługi Klienta.
W przypadku nieuzasadnionej odmowy podpisania umowy przez Wykonawcę którego oferta została wybrana do realizacji prac, Wykonawca będzie wykluczony z ubiegania się o realizację zamówień ogłaszanych zgodnie z art. 4 pkt. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych. (t.j. Dz.U. z 2019r., poz. 1843 ze zm.).
INFORMACJA RODO
Zgodnie z art. 13 ust. 1−2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119, s. 1) dalej RODO
− informujemy, że:
I. Administrator danych osobowych
Zarząd Budynków i Lokali Komunalnych w Szczecinie , ul. Mariacka 25,70-456 Szczecin jest Administratorem Twoich danych osobowych.
II. Inspektor Ochrony Danych
Został wyznaczony Inspektor Ochrony Danych, z którym możesz się skontaktować w sprawach ochrony swoich danych pod adresem poczty elektronicznej : iod@zbilk.szczecin.pl
III. Cele i podstawy przetwarzania. Określono cele przetwarzania Twoich danych. Jako administrator będziemy przetwarzać Twoje dane w celu:
- zawarcia z Panią/Panem umowy (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
- wykonania umowy, której Pani/Pan jest stroną (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
- ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami będącego realizacją naszego prawnie uzasadnionego w tym interesu (podstawa art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- w celach archiwalnych (dowodowych) będących realizacją naszego prawnie uzasadnionego interesu zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów (podstawa art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
IV. Prawo do sprzeciwu
W każdej chwili przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją - wobec przetwarzania dotyczących Twoich danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. f) RODO. Przestaniemy przetwarzać Twoje dane w tych celach, chyba że będziemy w stanie wykazać, że w stosunku do Twoich danych istnieją dla nas ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Twoich interesów, praw i wolności lub Twoje dane będą nam niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
V. Okres przechowywania danych
Twoje dane osobowe będą przechowywane przez okres obowiązywania umowy zawartej z Tobą, a także po jej zakończeniu, w celach:
- dochodzenia roszczeń w związku z wykonywaniem umowy, zakończeniem jej obowiązywania, rozliczeniem umowy,
- wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa,
- statystycznych i archiwizacyjnych,
VI. Odbiorcy danych
Twoje dane mogą być udostępniane podmiotom i organom, którym Zarząd Budynków i Lokali Komunalnych w Szczecinie jest zobowiązany lub upoważniony udostępnić dane osobowe na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym podmiotom oraz organom uprawnionym do otrzymania od Zarządu Budynków i Lokali Komunalnych w Szczecinie danych osobowych lub uprawnionych do żądania dostępu do danych osobowych na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
Odbiorcami danych osobowych będą również:
1) podmioty przetwarzające dane w naszym imieniu uczestniczącym w naszym imieniu w wykonywaniu naszych czynności:
a) podmiotom obsługującym nasze systemy informatyczne i teleinformatyczne,
b) podmiotom świadczącym nam usługi audytowe, pomoc prawną i usługi doradcze;
2) innym administratorom danych przetwarzającym dane we własnym imieniu:
podmiotom prowadzącym działalność pocztową lub kurierską,
podmiotom prowadzącym działalność płatniczą (banki, instytucje płatnicze) w celu rozliczenia umowy.
Administrator nie będzie przekazywał Pani/Pana danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowych.
VII. Prawa osób, których dane dotyczą:
Zgodnie z RODO, przysługuje Pani/Panu:
a) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
b) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych;
c) prawo do usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych;
d) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych;
e) prawo do przenoszenia danych;
f) prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego.
VIII. Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych
Podanie danych ma charakter dobrowolny, ale jest konieczne do zawarcia z Panią/Panem umowy lub wykonywania umowy, której jest Pani/Pan stroną.
IX. Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
gdy uznasz, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych)
X. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji
Twoje dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany oraz w formie profilowania.