Informacja z otwarcia ofert - w załącznikach
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
CAŁODOBOWA OCHRONA NIERUCHOMOŚCI ADMINISTROWANYCH PRZEZ ZARZĄD BUDYNKÓW I LOKALI KOMUNALNYCH
W SZCZECINIE
USŁUGI SPOŁECZNE
na podstawie art. 138o ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych
1. NAZWA ORAZ ADRES ZAMAWIAJĄCEGO
Gmina Miasto Szczecin
Zarząd Budynków i Lokali Komunalnych
ul. Mariacka 25, 70 - 546 Szczecin
2. INFORMACJE OGÓLNE
1.Do udzielenia przedmiotowego zamówienia zastosowanie mają przepisy dotyczące zamówień na usługi społeczne i inne szczególne usługi, o których mowa w dziale III rozdział 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019, poz. 1843 ze zm.)
Wartość zamówienia nie przekracza kwot określonych w art.138g ust. 1, w związku z tym do udzielenia zamówienia stosuje się przepisy art. 138o ust. 2-4 ww. ustawy.
2.Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje zamawiający i wykonawca przekazują pisemnie, z zastrzeżeniem pkt 3.
3.Zamawiający dopuszcza porozumiewanie się za pomocą e-maila, przy przekazywaniu następujących dokumentów:
1) pytania wykonawców i wyjaśnienia zamawiającego dotyczące treści Ogłoszenia o zamówieniu,
2) wezwanie wykonawcy do wyjaśnienia treści oferty i odpowiedź wykonawcy,
3) wezwanie wykonawcy do uzupełnienia oferty,
4) informacja o wyborze oferty,
5) inna korespondencja kierowana przez zamawiającego do wykonawców (m.in. zawiadomienie o poprawieniu oczywistych omyłek pisarskich, rachunkowych i innych omyłek) .
4. Jeżeli zamawiający lub wykonawca przekazują ww. oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje e-mailem, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. W przypadku przekazywania dokumentów e-mailem dowód transmisji danych oznacza, że wykonawca otrzymał korespondencję w momencie jej przekazania przez zamawiającego, niezależnie od ewentualnego potwierdzenia faktu jej otrzymania. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za niesprawne działanie urządzeń wykonawcy.
5.Osobą uprawnioną przez Zamawiającego do bezpośredniego kontaktowania się z Wykonawcami jest Agnieszka Tomaszewska e-mail: agnieszka.tomaszewska@zbilk.szczecin.pl . Na powyższy adres e-mail należy kierować wszelką korespondencję dotyczącą przedmiotowego postępowania, dla której Zamawiający przewidział możliwość porozumiewania za pomocą e-mail.
6.Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść ogłoszenia o zamówieniu. Modyfikację treści ogłoszenia Zamawiający umieszcza na stronie internetowej.
7.Wykonawcy mogą zwracać się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści ogłoszenia o zamówieniu w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia Ogłoszenia o zamówieniu na stronie internetowej. Zamawiający niezwłocznie udzieli wyjaśnień.
8.Wyjaśnienia treści ogłoszenia, modyfikację ogłoszenia przesyła się Wykonawcy, który wystąpił z pismem o wyjaśnienie oraz zamieszcza się na stronie internetowej Zamawiającego.
9.W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przedłużyć termin składania ofert.
3. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
1.Przedmiotem zamówienia jest całodobowa ochrona nieruchomości administrowanych przez Zarząd Budynków i Lokali Komunalnych w Szczecinie.
2.Przedmiot zamówienia podzielony został na dwie części. Każda z części stanowi oddzielne zamówienie. Wykonawca może złożyć ofertę na jedną lub dwie części zamówienia.
Część nr 1
Bezpośrednia ochrona nieruchomości - kompleksu pustostanów przy ul. Walecznych 23 w Szczecinie
Część nr 2
Ochrona nieruchomości w systemie monitoringu elektronicznego w obiektach administrowanych przez Zarząd Budynków i Lokali Komunalnych w Szczecinie
3.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 1 do ogłoszenia o zamówieniu.
KOD CPV: 79710000-4 – usługi ochroniarskie
4. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ BRAK PODSTAW WYKLUCZENIA:
1. W postępowaniu może brać udział Wykonawca który:
a.posiada wymagane przepisami prawa uprawnienia do prowadzenia działalności zawodowej w zakresie ochrony osób i mienia, realizowanej w formie bezpośredniej ochrony fizycznej oraz zabezpieczenia technicznego, zgodnie z ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia,
W przypadku składania oferty wspólnej ww. warunek musi spełniać każdy z wykonawców;
b.jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie niższą niż 100 000,00 zł,
W przypadku gdy Wykonawca złoży ofertę na dwie części zamówienia ww. polisa musi opiewać na sumę gwarancyjną nie niższą niż 200 000,00 zł ;
W przypadku składania oferty wspólnej ww. warunek musi spełniać co najmniej jeden z wykonawców w całości;
c.dysponuje lub będzie dysponował minimum:
w zakresie części 1 zamówienia - 4 osobami wpisanymi na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, zgodnie z art. 26 ustawy o ochronie osób i mienia.
w zakresie części 2 zamówienia – 2 osobami wpisanymi na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, zgodnie z art. 26 ustawy o ochronie osób i mienia
W przypadku złożenia oferty na dwie części zamówienia warunek dysponowania osobami podlega sumowaniu .
W przypadku składania oferty wspólnej ww. warunek mogą spełniać Wykonawcy łącznie.
Warunki muszą być spełnione łącznie. Brak spełnienia warunków udziału w postępowaniu skutkuje odrzuceniem oferty.
2.Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
3.Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
4. O udzielenie zamówienia może się ubiegać Wykonawca, który nie podlega wykluczeniu z postępowania, w okolicznościach, o których mowa w:
a.art. 24 ust. 1 pkt 12) – 23) ustawy Prawo zamówień publicznych;
b.art. 24 ust. 5 pkt 1),ustawy Prawo zamói.; wykluczeniu na tej podstawie podlega wykonawca:
w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. – Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. z 2020 r. poz. 814) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2020 r. poz. 1228, ze zmianami).
5. OŚWIADCZENIA I DOKUMENTY WYMAGANE NA POTWIERDZENIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ BRAK PODSTAW WYKLUCZENIA
1.Na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu:
1)aktualną koncesję na prowadzenie działalności w zakresie usług ochrony osób i mienia realizowanych w formie bezpośredniej ochrony fizycznej oraz zabezpieczenia technicznego, wydaną na podstawie przepisów ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r.
o ochronie osób i mienia,
Ww. dokument należy złożyć w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem.
2) dokument/dokumenty potwierdzające, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie niższą niż 100 000,00 zł (200 000,00 zł w przypadku zlożenia oferty na 2 części zamówienia),
Ww. dokument należy złożyć w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem.
3) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia
i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami,
Ww. wykaz należy złożyć w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem.
2. Dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia:
1)odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy;
W przypadku oferty wspólnej ww. odpis składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną. Ww. dokument należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.
6. KRYTERIA OCENY OFERT WRAZ Z INFORMACJĄ O WAGACH PUNKTOWYCH ORAZ SPOSOBEM PRZYZNAWANIA PUNKTACJI W RAMACH KRYTERIÓW
Jedynym kryterium oceny ofert jest cena -100%.
1. Sposób przyznania punktów w kryterium:
najniższa cena ofertowa
C = ------------------------------------------------------ x 100pkt x waga kryterium 100%
cena ofertowa w ofercie ocenianej
2.Obliczenia punktów zostaną dokonane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z matematyczną zasadą zaokrąglania.
3.Zamówienie zostanie udzielone Wykonawcy, którego oferta uzyska najwyższą liczbę punktów spośród złożonych (nieodrzuconych).
4.Podana w ofercie cena musi być wyrażona w PLN, jest ceną ryczałtową. Cena musi uwzględniać wszystkie wymagania niniejszego Ogłoszenia o zamówieniu oraz obejmować wszelkie koszty, jakie Wykonawca poniesie z tytułu należytej realizacji przedmiotu zamówienia.
5.Brak należytego rozeznania wszystkich koniecznych do wykonania kosztów usługi nie będzie stanowiło podstawy żądania zmiany wynagrodzenia.
6.Termin płatności – 21 dni od dnia dostarczenia faktury do Zamawiającego.
8. TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA OFERT
1.Ofertę należy złożyć w Zarządzie Budynków i Lokali Komunalnych w Szczecinie przy ul. Mariackiej 25, pokój nr 10, w terminie do dnia 12. 11.2020 r., do godz. 10:00.
2.Za termin złożenia oferty uważa się termin jej dotarcia do zamawiającego.
3.Wykonawca otrzyma pisemne potwierdzenie złożenia oferty.
4.Oferty będą podlegać rejestracji przez zamawiającego. Każda przyjęta oferta zostanie opatrzona adnotacją określającą dokładny termin przyjęcia oferty tzn. datę kalendarzową
oraz godzinę i minutę, w której została przyjęta. Do czasu otwarcia ofert, będą one przechowywane w sposób gwarantujący ich nienaruszalność.
5.Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 12.11.2020 r., o godz. 10:15 w Zarządzie Budynków i Lokali Komunalnych, przy ul. Mariackiej 25
6. W przypadku złożenia oferty po terminie wyznaczonym do składania ofert Zamawiający niezwłocznie zwraca ofertę.
7.Informacja z otwarcia ofert zamieszczona zostanie na stronie internetowej Zamawiającego.
8.Wykonawca jest związany ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
9.Zamawiający może zwrócić się do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie terminu związania ofertą.
10.Zamawiający poprawia w ofercie:
a) oczywiste omyłki pisarskie,
b) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,
c) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z treścią ogłoszenia o zamówieniu, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty – niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
11.Jeżeli wykonawca nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym.
12.Jeżeli wykonawca nie złoży wymaganych pełnomocnictw albo złoży wadliwe, Zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym.
13.W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
14.Zamawiający dokonuje wyboru oferty na podstawie kryteriów oceny ofert ustalonych w ogłoszeniu o zamówieniu.
15.Z wykonawcą, którego ofertę wybrano, Zamawiający zawiera w terminie przez siebie wskazanym umowę w sprawie udzielenia zamówienia na usługi społeczne w formie pisemnej.
16.Jeżeli wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza uchyla się od zawarcia umowy Zamawiający może zawrzeć umowę z Wykonawcą, który złożył ofertę najwyżej ocenioną spośród pozostałych ofert.
9. SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERTY
1.Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę na daną część.
2.Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych – Zamówienie składa się z 2 części. Wykonawca może złożyć ofertę na jedną lub więcej części zamówienia. Ofertę należy złożyć zgodnie ze wzorem formularza ofertowego, stanowiącego Załącznik Nr 2 do Ogłoszenia o zamówieniu.
3.Wraz z ofertą powinny być złożone:
a.Oświadczenia i dokumenty na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu i braku podstaw wykluczenia , wyszczególnione w części 5 niniejszego Ogłoszenia o zamówieniu;
b.W przypadku podpisywania oferty przez pełnomocnika, pełnomocnictwo do podpisania oferty, o ile nie wynika ono z ustawy albo z innych dokumentów załączonych do oferty. Pełnomocnictwo winno być przedłożone w formie oryginału lub kopii notarialnie poświadczonej za zgodność z oryginałem. Dopuszczalne jest również dołączenie kopii pełnomocnictwa poświadczonej za zgodność z oryginałem przez mocodawcę.
c.Zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (jeżeli dotyczy).
4.Wszelkie zmiany, naniesione przez Wykonawcę w treści oferty, muszą być parafowane przez osobę podpisującą ofertę.
10. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA:
1. Dla wszystkich części - od podpisania umowy, nie wcześniej jednak niż od 01.12.2020r. do 30.11.2021r.
INFORMACJA RODO
Zgodnie z art. 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z
27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119, s. 1) – dalej RODO
− informujemy, że:
I. Administrator danych osobowych
Zarząd Budynków i Lokali Komunalnych w Szczecinie , ul. Mariacka 25, 70-546 Szczecin jest Administratorem Pana/Pani danych osobowych.
II. Inspektor Ochrony Danych
Został wyznaczony Inspektor Ochrony Danych, z którym może się Pan/Pani skontaktować w
sprawach ochrony swoich danych pod adresem iod@zbilk.szczecin.pl
III. Cele i podstawy przetwarzania
Określono cele przetwarzania Pana/Pani danych. Jako administrator będziemy przetwarzać
Pana/Pani dane w celu:
- zawarcia z Panią/Panem umowy (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
- wykonania umowy, której Pani/Pan jest stroną (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
- ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami będącego realizacją naszego prawnie uzasadnionego w tym interesu (podstawa art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- w celach archiwalnych (dowodowych) będących realizacją naszego prawnie uzasadnionego interesu zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów (podstawa art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
IV. Prawo do sprzeciwu
W każdej chwili przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pana/Pani danych, z przyczyn związanych z Pana/Pani szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących Pana/Pani danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. f) RODO. Przestaniemy przetwarzać Pana/Pani dane w tych celach, chyba że będziemy w stanie wykazać, że w stosunku do Pana/Pani danych istnieją dla nas ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Pana/Pani interesów, praw i wolności lub Pana/Pani dane będą nam niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
V. Okres przechowywania danych
Pana/Pani dane osobowe będą przechowywane przez okres obowiązywania umowy zawartej z Panem/Panią, a także po jej zakończeniu, w celach:
- dochodzenia roszczeń w związku z wykonywaniem umowy, zakończeniem jej obowiązywania, rozliczeniem umowy,
- wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa,
- statystycznych i archiwizacyjnych,
VI. Odbiorcy danych
Pana/Pani dane mogą być udostępniane podmiotom i organom, którym Zarząd Budynków i Lokali Komunalnych w Szczecinie jest zobowiązany lub upoważniony udostępnić dane osobowe na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym podmiotom oraz organom uprawnionym do otrzymania od Zarządu Budynków i Lokali Komunalnych w Szczecinie danych osobowych lub uprawnionych do żądania dostępu do danych osobowych na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
Odbiorcami danych osobowych będą również:
1) podmioty przetwarzające dane w naszym imieniu uczestniczącym w naszym imieniu w wykonywaniu naszych czynności:
a) podmiotom obsługującym nasze systemy informatyczne i teleinformatyczne,
b) podmiotom świadczącym nam usługi audytowe, pomoc prawną i usługi doradcze;
2) innym administratorom danych przetwarzającym dane we własnym imieniu:
a) podmiotom prowadzącym działalność pocztową lub kurierską,
b) podmiotom prowadzącym działalność płatniczą (banki, instytucje płatnicze) w celu rozliczenia umowy.
Administrator nie będzie przekazywał Pani/Pana danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowych.
VII. Prawa osób, których dane dotyczą:
Zgodnie z RODO, przysługuje Pani/Panu:
a) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
b) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych;
c) prawo do usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych;
d) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych;
e) prawo do przenoszenia danych;
f) prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego.
VIII. Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych
Podanie danych ma charakter dobrowolny, ale jest konieczne do zawarcia z Panią/Panem umowy lub wykonywania umowy, której jest Pani/Pan stroną.
IX. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
gdy Pan/Pani uzna, że przetwarzanie Pana/Pani danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych)
X. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji
Pana/Pani dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany oraz w formie profilowania.