logo ZBiLK
Wpisz szukany tekst...
Świadczenie usługi całodobowej ochrony nieruchomości administrowanych przez ZBiLK, w okresie od dnia podpisania umowy, do dnia 30.11.2017 r., w podziale na dwie części
data publikacji: 2015-11-12, termin otwarcia ofert: 2015-11-30
Uwaga!
Pytania i odpowiedzi z dnia 24.11.2015 r.

 Polska-Szczecin: Usługi ochroniarskie

2015/S 218-398220

Ogłoszenie o zamówieniu

Usługi

Dyrektywa 2004/18/WE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1)Nazwa, adresy i punkty kontaktowe

Zarząd Budynków i Lokali Komunalnych

ul. Mariacka 25

Punkt kontaktowy: pokój nr 12

Osoba do kontaktów: Renata Romanowska

70-546 Szczecin

POLSKA
Tel.: +48 914886353

E-mail: romanowska@zbilk.szczecin.pl
Faks: +48 914886346

Adresy internetowe:

Ogólny adres instytucji zamawiającej: www.zbilk.szczecin.pl

Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

 

I.2)Rodzaj instytucji zamawiającej

Inna: jednostka budżetowa

I.3)Główny przedmiot lub przedmioty działalności

Ogólne usługi publiczne

I.4)Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających

 

Sekcja II: Przedmiot zamówienia

II.1)Opis

II.1.1)Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:

Świadczenie usługi całodobowej ochrony nieruchomości administrowanych przez ZBiLK, w okresie od dnia podpisania umowy, do dnia 30.11.2017 r., w podziale na dwie części.

II.1.2)Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług

Usługi
Kategoria usług: nr 23: Usługi detektywistyczne i ochroniarskie z wyjątkiem usług samochodów opancerzonych
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: Szczecin.
Kod NUTS PL

II.1.3)Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego

II.1.4)Informacje na temat umowy ramowej

II.1.5)Krótki opis zamówienia lub zakupu

1. Przedmiotem zamówienia jest całodobowa ochrona nieruchomości (również w dni świąteczne i wolne od pracy), którymi administruje ZBiLK (w tym siedzib zamawiającego), w podziale na dwie części:

1) Część 1 zamówienia – ochrona sprawowana w systemie stałego dozoru osobowego,

2) Część 2 zamówienia – ochrona sprawowana w systemie stałego monitoringu elektronicznego,

w nieruchomościach wskazanych przez Zamawiającego, w okresie od dnia podpisania umowy, do dnia 30.11.2017 r.

2. Ochrona mienia realizowana zgodnie z przepisami ustawy z dnia 22.08.1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2014 r., poz. 1099).

 

 

II.1.6)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)

7971000079711000797150007971300079714000

 

II.1.7)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)

Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): nie


II.1.8)Części

To zamówienie podzielone jest na części: tak

Oferty można składać w odniesieniu do wszystkich części


II.1.9)Informacje o ofertach wariantowych

Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie


II.2)Wielkość lub zakres zamówienia

II.2.1)Całkowita wielkość lub zakres:

1. Przedmiotem zamówienia jest całodobowa ochrona nieruchomości (również w dni świąteczne i wolne od pracy), którymi administruje ZBiLK (w tym siedzib zamawiającego), w podziale na dwie części:
1) Część 1 zamówienia – ochrona sprawowana w systemie stałego dozoru osobowego,

2) Część 2 zamówienia – ochrona sprawowana w systemie stałego monitoringu elektronicznego,

w nieruchomościach wskazanych przez Zamawiającego, w okresie od dnia podpisania umowy, do dnia 30.11.2017 r.

2. Część 1 zamówienia – codzienna, całodobowa ochrona nieruchomości, również w dni świąteczne i wolne od pracy, sprawowana w systemie dozoru osobowego, polegać będzie na:

1) ochronie fizycznej nieruchomości przez ciągłą i aktywną służbę osób sprawujących dozór na ochranianej nieruchomości, umundurowanych jednolicie z emblematami agencji pracowników ochrony,

2) stałym nadzorze nad bezpieczeństwem i sprawnością funkcjonowania nieruchomości,

3) przeciwdziałaniu próbom włamań, kradzieży i niszczenia mienia, penetracji nieruchomości, niedopuszczaniu do wejścia osób postronnych na teren chronionej nieruchomości,

4) podejmowaniu natychmiastowych działań ratunkowych w razie pożaru,

5) przeciwdziałaniu negatywnym skutkom innych nadzwyczajnych zdarzeń losowych oraz bezzwłoczna interwencja zmierzająca do zapobieżenia szkodzie lub jej ograniczenia,

6) sprawdzanie stanu wszelkich zamknięć, zabezpieczeń i plomb, sprawdzanie prawidłowości zamknięcia drzwi i okien, sprawdzanie stanu ogrodzenia, bram wjazdowych i oświetlenia,

7) sprawdzanie zabezpieczenia nieruchomości przed włamaniem, a w czasie porywistych wiatrów, burz sprawdzanie zamknięcia okien i innych otworów w budynku (np. klapy dymowe),

8) podejmowaniu wszelkich działań niezbędnych do prawidłowej realizacji usługi ochrony, w przypadku zdarzeń losowych natychmiastowe zawiadamiania odpowiednich służb (Policji, Straży Pożarnej lub Pogotowia Ratunkowego) oraz Zamawiającego w celu podjęcia stosownych działań,

9) niezwłocznym informowaniu upoważnionego przedstawiciela zamawiającego o wszystkich zdarzeniach istotnych dla zabezpieczenia nieruchomości, nieprawidłowościach w pracy sprzętu monitorującego, funkcjonującego oświetlenia bądź złego zabezpieczenia nieruchomości,

10) w przypadku wystąpienia awarii instalacji natychmiastowym jej usunięciu lub zabezpieczeniu poprzez odpowiednie działanie (np. zamknięcie odpowiedniego zaworu wody, gazu, wyłączenie energii elektrycznej itp.) oraz natychmiastowym powiadomieniu Zamawiającego o zaistniałych okolicznościach,

11) ochronie i zabezpieczeniu terenu nieruchomości przed działaniem osób zakłócających porządek publiczny oraz wzywanie osób do opuszczenia nieruchomości w przypadku stwierdzenia braku uprawnień do przebywania na terenie chronionej nieruchomości albo stwierdzenia zakłócania porządku,

12) reagowaniu na przypadki naruszania przepisów ochrony przeciw pożarowej oraz ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi – próby spożywania alkoholu na terenie nieruchomości,
13) zapewnieniu wsparcia co najmniej dwóch umundurowanych grup interwencyjnych składających się z co najmniej 2 osób każda, wpisanych na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, wyposażonych w samochód osobowy, broń palną i przenośne środki łączności,

14) dozór mienia ma charakter prewencyjno-odstraszający, a w razie konieczności bezpośredniej interwencji w sposób zgodny z prawem, łącznie z zatrzymaniem ewentualnego sprawcy zagrożenia lub innego przestępstwa na szkodę zamawiającego i dozorowanego mienia oraz przekazania go wezwanym funkcjonariuszom Policji,

15) osoby sprawujące dozór zobowiązane są do prowadzenia „książki raportów”, wpisywanie usterek zdarzeń o charakterze awarii, niewłaściwego zachowania, prób wejścia na teren nieruchomości osób nieuprawnionych, należy także wpisywać przyjście osób służb specjalistycznych (odczyty liczników itp.), która będzie do wglądu Zamawiającemu,
16) w nieruchomościach, w których nie będzie możliwości wydzielenia lub przystosowania pomieszczenia dla potrzeb osób dozorujących, Wykonawca będzie zobowiązany do ustawienia przyczepy campingowej lub kontenera typu stróżówka oraz do ustawienia toalety przenośnej typu TOI TOI, celem zapewnienia osobom dozorującym odpowiednich warunków socjalnych,

17) odpowiednim oznakowaniu nieruchomości objętych ochroną w formie i miejscach zaakceptowanych przez Zamawiającego,
18) jeśli wystąpi taka konieczność, montażu wewnętrznych systemów alarmowych sygnalizujących włamania do nieruchomości oraz systemów kontroli obchodów, w nieruchomościach wskazanych przez Zamawiającego,
19) w obiektach wskazanych przez Zamawiającego, oznakowanie mikrocząsteczkami DNA elementów metalowe narażone na kradzież (np. włazy kanałów, instalacje ciepłownicze – kaloryfery itp., elementy ogrodzenia itp.),

20) cotygodniowym kontrolowaniu, spisywaniu i niezwłocznym przekazywaniu osobie wskazanej w umowie, stanu liczników rejestrujących zużycie podłączonych w dozorowanych nieruchomościach mediów (prądu, wody itp.).
3. Części 2 zamówienia – codzienna, całodobowa ochrona nieruchomości, również w dni świąteczne i wolne od pracy, sprawowana w systemie stałego monitoringu elektronicznego, polegać będzie na:

1) stałym monitorowaniu sygnałów przesyłanych z lokalnego systemu alarmowego będącego własnością zamawiającego zainstalowanych we wskazanych nieruchomościach, po łączach:

a) telefonicznych,

b) radiowych,

c) telefonii komórkowej,

2) natychmiastowym wysyłaniu grupy interwencyjnej do chronionej nieruchomości, w dzień w ciągu 10 minut, a w nocy w ciągu 5 minut po odebraniu sygnału o zagrożeniu osób lub mienia w nieruchomości, w celu wyeliminowania zagrożenia oraz zabezpieczenia nieruchomości do czasu przybycia osoby uprawnionej przez Zamawiającego,
3) zawiadomieniu w razie konieczności Policji, Straży Pożarnej lub Pogotowia Ratunkowego, w celu podjęcia stosownych działań,

4) wysyłaniu grupy interwencyjnej składającej się z co najmniej 2 osób, wpisanych na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, wyposażonej w samochód osobowy i przenośne środki łączności,
5) niezwłocznym informowaniu upoważnionego przedstawiciela zamawiającego o wszystkich zdarzeniach istotnych dla zabezpieczenia nieruchomości, nieprawidłowościach w pracy sprzętu monitorującego, bądź złego zabezpieczenia nieruchomości,

6) odpowiednim oznakowaniu nieruchomości objętych ochroną w formie i miejscach zaakceptowanych przez Zamawiającego.
4. Zamówienie w obu Częściach realizowane będzie w dwóch etapach:

1) pierwszy etap polega na objęciu ochroną, o której mowa w ust. 2 i/lub 3 nieruchomości wskazanych odpowiednio w załączniku nr 11 i 12 do umowy,

2) drugi etap polega na obejmowaniu umową kolejnych nieruchomości według wskazań Zamawiającego.
5. Wykaz nieruchomości objętych dozorem osobowym zawiera załącznik nr 11 do siwz. Wykaz nieruchomości objętych monitoringiem zawiera załącznik nr 12 do siwz. Wykazy w trakcie trwania umowy mogą ulec zmianie.
6. Łączna liczba chronionych jednocześnie nieruchomości w trakcie realizacji zamówienia, nie przekroczy:

1) w Części 1 zamówienia (dozór osobowy) – 18 szt.,

2) w Części 2 zamówienia (monitoring) – 15 szt.

7. Dotychczasowa średnia ilość nieruchomości objętych ochroną w roku kalendarzowym wynosiła:

1) dla dozoru ok. 16 nieruchomości,

2) dla monitoringu ok. 11 nieruchomości.

8. Nieruchomościami, w których wykonawca zobowiązany będzie zamontować wewnętrzne systemy alarmowe sygnalizujące włamania do nieruchomości oraz systemy kontroli (Część 1 zamówienia-dozór osobowy) są:
1) ul. Żołnierska 56,

2) Pl. Ofiar Grudnia (świetlica stocznia),

3) ul. Walecznych 23.

9. Ilość nieruchomości, o których mowa w ust. 8, może ulec zmianie.

 

II.2.2)Informacje o opcjach

Opcje: nie


II.2.3)Informacje o wznowieniach

Jest to zamówienie podlegające wznowieniu: nie


II.3)Czas trwania zamówienia lub termin realizacji

Informacje o częściach zamówienia

Część nr: 1 Nazwa: Ochrona sprawowana w systemie dozoru osobowego

 

1)Krótki opis

2)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)

79710000, 79711000, 79715000, 79713000, 79714000

3)Wielkość lub zakres

1. Przedmiotem zamówienia jest całodobowa ochrona nieruchomości (również w dni świąteczne i wolne od pracy), którymi administruje ZBiLK (w tym siedzib zamawiającego), w systemie stałego dozoru osobowego, w nieruchomościach wskazanych przez Zamawiającego, w okresie od dnia podpisania umowy, do dnia 30.11.2017 r.

2. Codzienna, całodobowa ochrona nieruchomości, również w dni świąteczne i wolne od pracy, sprawowana w systemie dozoru osobowego, polegać będzie na:

1) ochronie fizycznej nieruchomości przez ciągłą i aktywną służbę osób sprawujących dozór na ochranianej nieruchomości, umundurowanych jednolicie z emblematami agencji pracowników ochrony,

2) stałym nadzorze nad bezpieczeństwem i sprawnością funkcjonowania nieruchomości,

3) przeciwdziałaniu próbom włamań, kradzieży i niszczenia mienia, penetracji nieruchomości, niedopuszczaniu do wejścia osób postronnych na teren chronionej nieruchomości,

4) podejmowaniu natychmiastowych działań ratunkowych w razie pożaru,

5) przeciwdziałaniu negatywnym skutkom innych nadzwyczajnych zdarzeń losowych oraz bezzwłoczna interwencja zmierzająca do zapobieżenia szkodzie lub jej ograniczenia,

6) sprawdzanie stanu wszelkich zamknięć, zabezpieczeń i plomb, sprawdzanie prawidłowości zamknięcia drzwi i okien, sprawdzanie stanu ogrodzenia, bram wjazdowych i oświetlenia,

7) sprawdzanie zabezpieczenia nieruchomości przed włamaniem, a w czasie porywistych wiatrów, burz sprawdzanie zamknięcia okien i innych otworów w budynku (np. klapy dymowe),

8) podejmowaniu wszelkich działań niezbędnych do prawidłowej realizacji usługi ochrony, w przypadku zdarzeń losowych natychmiastowe zawiadamiania odpowiednich służb (Policji, Straży Pożarnej lub Pogotowia Ratunkowego) oraz Zamawiającego w celu podjęcia stosownych działań,

9) niezwłocznym informowaniu upoważnionego przedstawiciela zamawiającego o wszystkich zdarzeniach istotnych dla zabezpieczenia nieruchomości, nieprawidłowościach w pracy sprzętu monitorującego, funkcjonującego oświetlenia bądź złego zabezpieczenia nieruchomości,

10) w przypadku wystąpienia awarii instalacji natychmiastowym jej usunięciu lub zabezpieczeniu poprzez odpowiednie działanie (np. zamknięcie odpowiedniego zaworu wody, gazu, wyłączenie energii elektrycznej itp.) oraz natychmiastowym powiadomieniu Zamawiającego o zaistniałych okolicznościach,

11) ochronie i zabezpieczeniu terenu nieruchomości przed działaniem osób zakłócających porządek publiczny oraz wzywanie osób do opuszczenia nieruchomości w przypadku stwierdzenia braku uprawnień do przebywania na terenie chronionej nieruchomości albo stwierdzenia zakłócania porządku,

12) reagowaniu na przypadki naruszania przepisów ochrony przeciw pożarowej oraz ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi – próby spożywania alkoholu na terenie nieruchomości,
13) zapewnieniu wsparcia co najmniej dwóch umundurowanych grup interwencyjnych składających się z co najmniej 2 osób każda, wpisanych na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, wyposażonych w samochód osobowy, broń palną i przenośne środki łączności,

14) dozór mienia ma charakter prewencyjno-odstraszający, a w razie konieczności bezpośredniej interwencji w sposób zgodny z prawem, łącznie z zatrzymaniem ewentualnego sprawcy zagrożenia lub innego przestępstwa na szkodę zamawiającego i dozorowanego mienia oraz przekazania go wezwanym funkcjonariuszom Policji,

15) osoby sprawujące dozór zobowiązane są do prowadzenia „książki raportów”, wpisywanie usterek zdarzeń o charakterze awarii, niewłaściwego zachowania, prób wejścia na teren nieruchomości osób nieuprawnionych, należy także wpisywać przyjście osób służb specjalistycznych (odczyty liczników itp.), która będzie do wglądu Zamawiającemu,
16) w nieruchomościach, w których nie będzie możliwości wydzielenia lub przystosowania pomieszczenia dla potrzeb osób dozorujących, Wykonawca będzie zobowiązany do ustawienia przyczepy campingowej lub kontenera typu stróżówka oraz do ustawienia toalety przenośnej typu TOI TOI, celem zapewnienia osobom dozorującym odpowiednich warunków socjalnych,

17) odpowiednim oznakowaniu nieruchomości objętych ochroną w formie i miejscach zaakceptowanych przez Zamawiającego,
18) jeśli wystąpi taka konieczność, montażu wewnętrznych systemów alarmowych sygnalizujących włamania do nieruchomości oraz systemów kontroli obchodów, w nieruchomościach wskazanych przez Zamawiającego,
19) w obiektach wskazanych przez Zamawiającego, oznakowanie mikrocząsteczkami DNA elementów metalowe narażone na kradzież (np. włazy kanałów, instalacje ciepłownicze – kaloryfery itp., elementy ogrodzenia itp.),

20) cotygodniowym kontrolowaniu, spisywaniu i niezwłocznym przekazywaniu osobie wskazanej w umowie, stanu liczników rejestrujących zużycie podłączonych w dozorowanych nieruchomościach mediów (prądu, wody itp.).
4)Informacje o różnych datach dotyczących czasu trwania lub rozpoczęcia/realizacji zamówienia

5)Informacje dodatkowe na temat części zamówienia

Część nr: 2 Nazwa: Ochrona sprawowana w systemie monitoringu elektronicznego

 

1)Krótki opis

2)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)

7971000079711000797150007971300079714000

3)Wielkość lub zakres

1. Przedmiotem zamówienia jest całodobowa ochrona nieruchomości (również w dni świąteczne i wolne od pracy), którymi administruje ZBiLK (w tym siedzib zamawiającego), w systemie stałego monitoringu elektronicznego, w nieruchomościach wskazanych przez Zamawiającego, w okresie od dnia podpisania umowy, do dnia 30.11.2017 r.

2. Codzienna, całodobowa ochrona nieruchomości, również w dni świąteczne i wolne od pracy, sprawowana w systemie stałego monitoringu elektronicznego, polegać będzie na:

1) stałym monitorowaniu sygnałów przesyłanych z lokalnego systemu alarmowego będącego własnością zamawiającego zainstalowanych we wskazanych nieruchomościach, po łączach:

a) telefonicznych,

b) radiowych,

c) telefonii komórkowej,

2) natychmiastowym wysyłaniu grupy interwencyjnej do chronionej nieruchomości, w dzień w ciągu 10 minut, a w nocy w ciągu 5 minut po odebraniu sygnału o zagrożeniu osób lub mienia w nieruchomości, w celu wyeliminowania zagrożenia oraz zabezpieczenia nieruchomości do czasu przybycia osoby uprawnionej przez Zamawiającego,
3) zawiadomieniu w razie konieczności Policji, Straży Pożarnej lub Pogotowia Ratunkowego, w celu podjęcia stosownych działań,

4) wysyłaniu grupy interwencyjnej składającej się z co najmniej 2 osób, wpisanych na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, wyposażonej w samochód osobowy i przenośne środki łączności,
5) niezwłocznym informowaniu upoważnionego przedstawiciela zamawiającego o wszystkich zdarzeniach istotnych dla zabezpieczenia nieruchomości, nieprawidłowościach w pracy sprzętu monitorującego, bądź złego zabezpieczenia nieruchomości,

6) odpowiednim oznakowaniu nieruchomości objętych ochroną w formie i miejscach zaakceptowanych przez Zamawiającego.
4)Informacje o różnych datach dotyczących czasu trwania lub rozpoczęcia/realizacji zamówienia

5)Informacje dodatkowe na temat części zamówienia

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1)Warunki dotyczące zamówienia

III.1.1)Wymagane wadia i gwarancje:

Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

III.1.2)Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:

Zapłata za wykonaną usługę nastąpi na podstawie co miesięcznej faktury VAT wystawionej przez Wykonawcę, z uwzględnieniem 21-dniowego terminu płatności.

III.1.3)Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:

Spółka cywilna, konsorcjum:

1. Wykonawcy składający ofertę wspólną ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy.

2. Pełnomocnictwo, o którym mowa w ust. 1 musi znajdować się w ofercie wspólnej wykonawców. Pełnomocnictwo musi być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza.

3. Pełnomocnik pozostaje w kontakcie z zamawiającym w toku postępowania i do niego zamawiający kieruje informacje, korespondencję, itp.

4. Oferta wspólna, składana przez dwóch lub więcej wykonawców, powinna spełniać następujące wymagania:

1) oferta wspólna powinna być sporządzona zgodnie z siwz;

2) sposób składania dokumentów w ofercie wspólnej:

a) dokumenty, dotyczące własnej firmy, takie jak np.: odpis z właściwego rejestru, oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego, informacja z KRK, itp. składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną we własnym imieniu,

b) jeżeli jednak podmiot występujący wspólnie (spółka cywilna) na podstawie odrębnych przepisów, dla celów podatkowych lub związanych z ubezpieczeniami jest traktowany jako jeden podmiot (jedna jednostka organizacyjna) – dokumenty dotyczące ubezpieczeń, podatków i opłat powinien złożyć niezależnie ten podmiot,
c) dokumenty wspólne takie jak np.: oferta cenowa, wykaz głównych usług, oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu itp. składa pełnomocnik wykonawców w imieniu wszystkich wykonawców składających ofertę wspólną,

d) kopie dokumentów dotyczących każdego z wykonawców składających ofertę wspólną muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osobę lub osoby upoważnione do reprezentowania tych wykonawców.
5. Wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jak wykonawcy składający ofertę wspólną i mają do nich zastosowanie zasady określone w ust. 1 – 4 niniejszego rozdziału.

6. Przed podpisaniem umowy (w przypadku wygrania postępowania) wykonawcy składający ofertę wspólną będą mieli obowiązek przedstawić zamawiającemu umowę konsorcjum, zawierającą, co najmniej:
1) zobowiązanie do realizacji wspólnego przedsięwzięcia gospodarczego obejmującego swoim zakresem realizację przedmiotu zamówienia,

2) określenie zakresu działania poszczególnych stron umowy,

3) czas obowiązywania umowy, który nie może być krótszy, niż okres obejmujący realizację zamówienia.


III.1.4)Inne szczególne warunki

Wykonanie zamówienia podlega szczególnym warunkom: nie

III.2)Warunki udziału

III.2.1)Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:

I. Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełnienia wymogów:

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania, w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy mają obowiązek złożyć następujące dokumenty:
1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do siwz,
W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną we własnym imieniu.

2) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej (jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji), w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,

W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną.
3) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,

W przypadku składania oferty wspólnej ww. zaświadczenie składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną. W przypadku składania oferty przez spółkę cywilną wykonawca musi złożyć oddzielnie zaświadczenie dla każdego ze wspólników oraz oddzielnie na spółkę.

4) Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu– wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

W przypadku składania oferty wspólnej ww. zaświadczenie składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną. W przypadku składania oferty przez spółkę cywilną wykonawca musi złożyć oddzielnie zaświadczenie dla każdego ze wspólników oraz oddzielnie na spółkę.

5) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4) – 8) ustawy – wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty wspólnej ww. informację składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną.

6) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9) ustawy – wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty wspólnej ww. informację składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną.

7) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10) i 11) ustawy – wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

W przypadku składania oferty wspólnej ww. informację składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną.

 

2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy maja obowiązek złożyć także:

Listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, albo informację o tym, że wykonawca nie należy do grupy kapitałowej, według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do siwz. W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną.

 

II. Wykonawcy zagraniczni:

1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w Rozdziale V ust.1 pkt 2- 4 i 6 siwz składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:

1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,

2) nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,

3) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie.

2. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w Rozdziale V ust. 1 pkt 5 i pkt 7 siwz składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8, 10 i 11 ustawy.

3. Dokumenty, o których mowa w ust 1 pkt 1) i 3) oraz ust. 2, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w ust. 1 pkt 2) powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

4. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów o których mowa w ust. 1 zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub notariuszem. Przepis ust. 3 stosuje się odpowiednio.

5. Jeżeli w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku, gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń – zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem.

6. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.

III.2.2)Zdolność ekonomiczna i finansowa

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:

1. Każdy z wykonawców w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, obowiązek złożyć:
1) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, według wzoru, stanowiącego załącznik nr 4 do siwz. W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa pełnomocnik w imieniu wykonawców składających ofertę wspólną

2) Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia:

a) dla Części 1 zamówienia – na kwotę min. 500 000,00 zł,

b) dla Części 2 zamówienia – na kwotę min. 100 000,00 zł.

W przypadku składania oferty na obie części zamówienia, opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę min. 500 000,00 zł.
W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa ten z wykonawców składających ofertę wspólną, który w ramach konsorcjum odpowiada za spełnienie tego warunku.


2. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia oraz dokumenty dotyczące:

1) zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,

2) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu przez wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia,

3) charakteru stosunku jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem,

4) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.


3. Jeżeli wykonawca wykazując spełnienie opisanego warunku, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, wykonawca zobowiązany jest przedłożyć w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty, o których mowa w Rozdz. III.2.1).


4. W przypadku podmiotów, o których mowa w ust. 2, przedkładane przez wykonawcę kopie dokumentów dotyczących każdego z tych podmiotów muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez te podmioty

Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:

Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę:

a) dla Części 1 zamówienia (dozór osobowy) – min. 500 000,00 zł,

b) dla Części 2 zamówienia (monitoring) – min. 100 000,00 zł.

W przypadku składania oferty na obie części zamówienia, warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę min. 500 000,00 zł.

 

Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA.

 

III.2.3)Kwalifikacje techniczne

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:

1. Każdy z wykonawców w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, obowiązek złożyć:
1) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, według wzoru, stanowiącego załącznik nr 4 do siwz. W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa pełnomocnik w imieniu wykonawców składających ofertę wspólną

2) Aktualną koncesję na prowadzenie działalności w zakresie ochrony osób i mienia, wydaną na podstawie przepisów ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia, przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji. W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną.

3) Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane według wzoru, stanowiącego załącznik nr 5 do siwz, oraz załączeniem dowodów, czy zostały lub są wykonywane należycie. W przypadku składania oferty wspólnej wykonawcy składający ofertę wspólną składają jeden wspólny ww. wykaz.

4) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, według wzoru, stanowiącego załącznik nr 6 do siwz. W przypadku składania oferty wspólnej wykonawcy składają jeden wspólny wykaz osób którymi dysponują lub będą dysponować.

5) Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia (wymienione w w/w wykazie osób), posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, według wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do siwz. W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa pełnomocnik w imieniu wykonawców składających ofertę wspólną.

6) Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami według wzoru, stanowiącego załącznik nr 8 do siwz. W przypadku składania oferty wspólnej wykonawcy składają jeden wspólny wykaz narzędzi, którymi dysponują lub będą dysponować.

2. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia oraz dokumenty dotyczące:

1) zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,

2) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu przez wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia,

3) charakteru stosunku jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem,

4) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.

3. Jeżeli wykonawca wykazując spełnienie opisanych warunków, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, wykonawca zobowiązany jest przedłożyć w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty, o których mowa w Rozdz. III.2.1).

4. W przypadku podmiotów, o których mowa w ust. 2, przedkładane przez wykonawcę kopie dokumentów dotyczących każdego z tych podmiotów muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez te podmioty.

Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:

Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą spełniać warunki dotyczące:

1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:

Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia do prowadzenia działalności w zakresie ochrony osób i mienia zgodnie z ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia.

2) posiadania wiedzy i doświadczenia,

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:

Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych – wykonuje) należycie w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie minimum jedną usługę główną.
Za jedną usługę główną zamawiający uzna:

a) dla Części 1 zamówienia (dozór osobowy) – świadczenie usług w zakresie ochrony, w systemie dozoru osobowego min. 3 nieruchomości jednocześnie, nieprzerwanie przez okres co najmniej 6 miesięcy, w ramach jednej umowy,

b) dla Części 2 zamówienia (monitoring) – świadczenie usług w zakresie ochrony w systemie monitoringu min. 3 nieruchomości jednocześnie, nieprzerwanie przez okres co najmniej 6 miesięcy, w ramach jednej umowy,
W przypadku składania oferty na obie części zamówienia, za jedną usługę główną zamawiający uzna:
a) świadczenie usług w zakresie ochrony, w systemie dozoru osobowego min. 3 nieruchomości jednocześnie w ramach jednej umowy

oraz
b) świadczenie usług w zakresie ochrony w systemie monitoringu min. 3 nieruchomości jednocześnie, w ramach jednej umowy

— nieprzerwanie przez okres co najmniej 6 miesięcy.

Jeżeli usługa jest w trakcie wykonywania, to na dzień składania ofert musi być ona już realizowana nieprzerwanie przez okres co najmniej 6 miesięcy.

3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:

Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował minimum:

a) dla Części 1 zamówienia (dozór osobowy):

— minimum 4 osobami wpisanymi na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, przeznaczonymi do tworzenia grup wsparcia interwencyjnego,

— samochodem osobowym – 2 szt.

b) dla Części 2 zamówienia (monitoring):

— minimum 2 osobami wpisanymi na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, przeznaczonymi do tworzenia grup wsparcia interwencyjnego,

— stacją monitorowania alarmów – 1 szt.

— samochodem osobowym – 1 szt.


W przypadku składania oferty na obie części zamówienia, warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował minimum:

— minimum 6 osobami wpisanymi na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, przeznaczonymi do tworzenia grup wsparcia interwencyjnego,

— stacją monitorowania alarmów – 1 szt.

— samochodem osobowym – 3 szt.


Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA.


III.2.4)Informacje o zamówieniach zastrzeżonych

III.3)Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi

III.3.1)Informacje dotyczące określonego zawodu

Świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu: nie


III.3.2)Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi

Osoby prawne powinny wskazać nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe osób odpowiedzialnych za wykonanie usługi: nie

Sekcja IV: Procedura

IV.1)Rodzaj procedury

IV.1.1)Rodzaj procedury

Otwarta
IV.1.2)Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału

IV.1.3)Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu

IV.2)Kryteria udzielenia zamówienia

IV.2.1)Kryteria udzielenia zamówienia

Oferta najkorzystniejsza ekonomicznie z uwzględnieniem kryteriów kryteria określone poniżej

1. Cena. Waga 90

2. Doświadczenie wykonawcy. Waga 10

IV.2.2)Informacje na temat aukcji elektronicznej

Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

IV.3)Informacje administracyjne

IV.3.1)Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą:

ZBiLK.DZP.RR.171-47-PN/15
IV.3.2)Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia

nie
IV.3.3)Warunki otrzymania specyfikacji, dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego

Dokumenty odpłatne: tak

Podać cenę: 10 PLN

Warunki i sposób płatności: Po okazaniu dowodu wpłaty dokonanej na konto Nr 91 1020 4795 00009202 0292 7580.
IV.3.4)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu

30.11.2015 - 09:00


IV.3.5)Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom

IV.3.6)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu

polski.
IV.3.7)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą

w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)

IV.3.8)Warunki otwarcia ofert

Data: 30.11.2015

Miejscowość:

Zarząd Budynków i Lokali Komunalnych ul. Mariacka 25, 70-546 Szczecin, pokój nr 14, I piętro

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia

VI.2)Informacje o funduszach Unii Europejskiej

VI.3)Informacje dodatkowe

1. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 20 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia.

2. Termin wykonania zamówienia – od dnia podpisania umowy do 30.11.2017 r.

3. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Wykonawca może złożyć ofertę na jedną bądź na dwie części zamówienia.

4. Inne dokumenty wymagane przez Zamawiającego:

1) oferta cenowa zgodnie z Rozdziałem I ust. 3 siwz;

W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument

2) odpowiednie pełnomocnictwa;

tylko w sytuacjach określonych w Rozdziale I ust. 5 zdanie 2 siwz lub w przypadku składania oferty wspólnej (Rozdział III ust. 1 siwz)

3) oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do siwz wskazujące cześć zamówienia, której wykonanie wykonawca powierzy podwykonawcom (jeżeli wykonawca przewiduje udział podwykonawców);
W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument

5. Zgodnie z art. 24 ust. 2a ustawy, Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcę, który w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający będzie w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych. Zamawiający nie wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy, który udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszaniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe.

6. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, na jego pisemny wniosek w następujących przypadkach:

1) zmiany obowiązującej wysokości podatku od towarów i usług w przypadku, gdy zmiana ta będzie miała wpływ na koszty wykonania Umowy po stronie Wykonawcy. Zamawiający dopuszcza możliwość odpowiedniej zmiany wynagrodzenia należnego Wykonawcy o kwotę stanowiącą różnicę między nowo obowiązującą a dotychczasową wysokością podatku od towarów i usług, jednakże wyłącznie za okres po wejściu w życie zmiany jego wysokości;

2) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, w przypadku, gdy zmiana ta będzie miała wpływ na koszty wykonania Umowy po stronie Wykonawcy. Zamawiający dopuszcza możliwość odpowiedniej zmiany wynagrodzenia maksymalnie o 50 % kwoty stanowiącej różnicę między nowo obowiązującą a dotychczasową wysokością minimalnego wynagrodzenia, wyłącznie za okres po wejściu w życie zmiany jego wysokości i po przedstawieniu przez Wykonawcę oświadczenia zawierającego wykaz osób zatrudnianych na podstawie stosunku pracy w rozumieniu Kodeksu Pracy z wynagrodzeniem w wysokości minimalnej biorących udział w wykonaniu Umowy oraz po wykazaniu przez Wykonawcę wartości, o którą wzrosną wynagrodzenia pracowników wykonujących bezpośrednio przedmiot niniejszej umowy (z uwzględnieniem okoliczności takich jak wymiar czasu pracy, fakt wykonywania usług także w innych podmiotach niż Zamawiający) i których wynagrodzenie ustalone było dotychczas na poziomie płacy minimalnej;

3) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne w przypadku, gdy zmiana ta będzie miała wpływ na koszty wykonywania Umowy po stronie Wykonawcy. Zamawiający dopuszcza możliwość odpowiedniej zmiany wynagrodzenia maksymalnie o 50 % kwoty stanowiącej rzeczywisty koszt Wykonawcy związany ze zmianą zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wyłącznie za okres po wejściu w życie zmian zasad lub stawki składki i po przedstawieniu przez Wykonawcę oświadczenia zawierającego wykaz osób biorących udział w wykonaniu Umowy i zatrudnionych na podstawie stosunku pracy w rozumieniu Kodeksu Pracy lub na podstawie umów cywilnoprawnych z wyszczególnieniem umów zlecenia i umów o dzieło oraz po wykazaniu przez Wykonawcę wartości stanowiącej rzeczywisty koszt Wykonawcy związany z wymienionymi zmianami.


7. Adres strony internetowej, na której dostępna jest SIWZ – www.zbilk.szczecin.pl

VI.4)Procedury odwoławcze

VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze

Krajowa Izba Odwoławcza

02-676 Warszawa

POLSKA

VI.4.2)Składanie odwołań

Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: 1. Wykonawcom, którzy mają lub mieli interes w uzyskaniu zamówienia oraz ponieśli lub mogą ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy, przysługują środki ochrony prawnej przewidziane w dziale VI ustawy: odwołanie i skarga.
2. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu w terminie określonym w art. 182 ustawy.

3. Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.

4. Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.


VI.4.3)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań

Krajowa Izba Odwoławcza

02-676 Warszawa

POLSKA

VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:

6.11.2015

 

Informacje:

Pozycja wytworzona dnia: 2015-11-06 o godzinie: 11:02:45 przez użytkownika Renata Romanowska
Ostatnia modyfikacja treści wykonana dnia: 2016-01-26 o godzinie: 11:02:09 przez użytkownika END: Renata Romanowska

Publikacja treści wykonana dnia: 2015-11-24 o godzinie: 14:30:40 przez użytkownika Renata Romanowska

Licznik odwiedzin: pozycję odwiedzono 2245 razy.

Lista załączników
NrTytuł załącznikaTypRozmiarZmodyfikowany
Wynik postępowania
1Informacja o wyniku postępowania z dnia 18.12.2015 r.ikona rozszerzenia załącznika103.5 kB2015-12-18, 14:27:23