logo ZBiLK
Wpisz szukany tekst...
Uwaga !
Pozycja archiwalna.
Niżej wymienione informacje mogą nie być już aktualne.
e-ZBiLK – rusza platforma internetowa dla mieszkańców

Z początkiem przyszłego roku każdy najemca lokalu mieszkalnego, użytkowego, dzierżawca terenu czy użytkownik garażu będzie mógł załatwić szereg spraw z Zarządem Budynków i Lokali Komunalnych nie wychodząc z domu. Pozwoli na to Zintegrowany System Informatyczny.

E-usługi, po zalogowaniu na indywidualne konto, pozwolą na sprawdzenie wszystkich danych dotyczących lokalu (m.in. stawki czynszu, wysokości opłat, kwoty zaliczki na fundusz remontowy, salda, wysokości zadłużenia, stanów liczników itp.). Poza tym ZBiLK umożliwi także samodzielne wprowadzanie odczytów liczników, wydruk dokumentów, w tym m.in. zawiadomień o zmianie wysokości wymiaru, e-faktur oraz dwustronną komunikację z pracownikiem ZBiLK. Polegać ona będzie na internetowym przesłaniu zgłoszenia, które w czasie rzeczywistym pojawi się na ekranie komputera pracownika określonej jednostki merytorycznej (np. sprawy techniczne trafią do pracownika technicznego odpowiedzialnego za dany budynek). Mieszkaniec będzie mógł sprawdzić status przesłanej informacji, czy jego zgłoszenie zostało odczytane, czy jest w realizacji itd. W planach jest także uruchomienie płatności on-line – po wybraniu odpowiedniej funkcji mieszkańcy zostaną przeniesieni na strony wybranego banku celem przelania pieniędzy za opłaty czynszowe. Pełną funkcjonalność system uzyska w pierwszych miesiącach 2014 roku.
 
Sama platforma e-ZBiLK gwarantująca wysoki standard funkcjonalności oraz bezpieczeństwa przesyłu danych, uruchomiona zostanie wraz z początkiem przyszłego roku. Od tego czasu osoby zainteresowane uzyskaniem dostępu do swojego konta będą mogły zgłaszać się do ZBiLK celem pobrania loginu i hasła. Prócz tego, podczas najbliższego roznoszenia rozliczeń mediów (1. kwartał 2014) każdy z mieszkańców obecnych w lokalach otrzyma od pracownika propozycję przystąpienia do platformy e-usługi wraz z wydrukowanym hasłem i loginem.
 
Oczywiście wszelkie sprawy będzie można załatwić także w sposób „tradycyjny” – dzwoniąc lub przychodząc do ZBiLK.
 
Poprzedni system informatyczny, który obsługiwał pracę Zarządu w roku 2013 skończył 20 lat. Z tego powodu szybka praca i przepływ informacji pomiędzy pracownikami trwał dłużej, aniżeli będzie to wyglądało w przypadku nowego systemu.

Informacje:

Pozycja wytworzona dnia: 2013-12-12 o godzinie: 13:35:03 przez użytkownika Tomasz Owsik-Kozłowski
Ostatnia modyfikacja treści wykonana dnia: 2014-04-23 o godzinie: 10:28:08 przez użytkownika Tomasz Owsik-Kozłowski

Publikacja treści wykonana dnia: 2014-04-23 o godzinie: 10:28:08 przez użytkownika Tomasz Owsik-Kozłowski

Licznik odwiedzin: pozycję odwiedzono 19778 razy.

Historia wersji: